איתמר בן גביר מדבר
(צילום: סטס קופולו, אריק מרמור)
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה התייחס היום (רביעי) אל תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בישראל. "עלייתן של מפלגות ימין דתיות קיצוניות בבחירות בישראל, היא תוצאה טבעית של גילויי הקצנה והגזענות הגוברים בחברה הישראלית, מהם סבל עמנו. מזה שנים. לא לרסן מתנחלים וחיילים כובשים לביצוע פשעיהם, ודחיית פתרון שתי המדינות, הכיבוש נהנה ממדיניות המוסר הכפול, המאפשרת לביצוע מעשי טרור ללא עונש", אמר בהצהרה לתקשורת.
850 בחירות 2022 מפת הבחירות

לדבריו, "העם הפלסטיני לא יעצור את מאבקו הלגיטימי לסיום הכיבוש, לזכות בחירותו ולבסס את מדינתו העצמאית שבירתה ירושלים. תהיה אשר תהיה זהות המנצחים בבחירות בישראל, ההבדל בין המפלגות הישראליות זהה להבדל בין פפסי קולה לקוקה קולה".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה ליד פצאל בקעת הירדן סיפוח
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה ליד פצאל בקעת הירדן סיפוח
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה
(צילום: AP)
אשתייה הוסיף: "לא היו לנו אשליות שהקלפיות בבחירות בישראל ייצרו פרטנר לשלום לאור המדיניות והפרקטיקות האגרסיביות מהן סובל עמנו, שאינן נותנות משקל להחלטות ולחוקים הבינלאומיים. התוצאות של הבחירות בישראל הוכיחו את מה שהיינו בטוחים בו - שאין לנו פרטנר בישראל לשלום וכי על הקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את האחריות ליישם את ההחלטות הלגיטימיות הבינלאומיות, ולספק הגנה לעמנו מפני המדיניות הישראלית התוקפנית לאחר עליית מפלגות גזעניות לשלטון בישראל".
גם בחמאס התייחסו לתוצאות הבחירות: "תוצאות הבחירות בידי הכיבוש מעידות על עלייה בתדירות הטרור נגד עמנו, ואנו מדגישים כי ההתנגדות תהיה נוכחת ותגן במרץ על העם".
דובר הארגון, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, הוסיף: "האוריינטציה של החברה הציונית ומתנחליה לבחירות לכנסת לא תעניק למדינת הציונים כל לגיטימציה או תשנה את אופי הסכסוך עמה, והיא תישאר כובשת. העם הפלסטיני שלנו ימשיך בזכותו הלגיטימית להתנגד להגנה על אדמתו ומקומותיו הקדושים, ולא יתייחס לבחירות או לתוצאותיהן".

"מגזענות קיצונית לגזענות פושעת"

ד"ר מוסטפא ברגותי, מזכ"ל תנועת היוזמה הלאומית הפלסטינית, מסר בתגובה על תוצאות הבחירות: "עליית הפאשיזם היא התוצאה המסוכנת ביותר של הבחירות בישראל, שהראתה שהמערכת השלטת בישראל עברה מגזענות קיצונית לגזענות פושעת".
ברגותי הוסיף: "העובדה שהמפלגות הפאשיסטיות בראשות בן גביר וסמוטריץ' תופסות את המקום השלישי ומגדילות את קולותיהן ב-150%, משמעה שהמתנחלים בגדה המערבית הפכו לכוח מכריע בבחירות בישראל כשהם מחליטים על מדיניות ישראל, כולל שאיפותיו של בן גביר לטיהור אתני נגד פלסטינים וסיפוח הגדה המערבית".
2 צפייה בגלריה
ועידת הליגה הערבית באלג'יר
ועידת הליגה הערבית באלג'יר
אבו מאזן בפסגה הערבית באלג'יריה
(צילום: AFP)
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס לסוגיה הפלסטינית במהלך הפסגה הערבית ה-31 באלג'יריה - מבלי לדבר על תוצאות הבחירות. "העם הפלסטיני, לאחר 74 שנות אסון, עדיין סובל ממכת העקירה והכיבוש", אמר. "רשויות הכיבוש הישראלי מתעקשות לדחות את פתרון שתי המדינות ולהפר את החוק הבינלאומי וההסכמים שנחתמו עימו, ישראל פועלת כמדינה מעל החוק המבוססת על שתיקה בינלאומית והיעדר אחריות".
"נשקול מחדש את כל היחסים עם ישראל כל עוד היא לא מכבדת דבר, ונפנה לבתי משפט בינלאומיים כדי להגן על זכויות העם שלנו", ציין אבו מאזן. "אנו מצפים לתמיכת הפסגה, באמצעות החלטה להקים ועדה שתפעל ברמה הבינלאומית כדי לחשוף את פשעי הכיבוש, להסביר את הנרטיב הערבי שלנו, ליישם את יוזמת השלום הערבית, להשיג הכרה אירופית נוספת במדינה פלסטינית ולקבל חברות מלאה באו"ם. אנו קוראים לקיים ועידת שלום בינלאומית כדי לספק הגנה לעמנו הפלסטיני וליישם את החלטות האו"ם".