נתניהו סירב לעלות, בן גביר סירב לרדת: העימות בכפר חב"ד
(צילום: קובי בורנשטיין)

תקרית חריגה בכפר חב"ד, בין שניים מאלו שעשויים לשבת בממשלה אחת בבחירות הבאות - אם גוש נתניהו יזכה ל-61 מנדטים או יותר: ראש האופוזיציה בנימין נתניהו סירב לעלות על הבמה בחגיגות שמחת תורה, כל עוד יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נמצא שם.
גורמים המעורים בפרטים אמרו כי יועציו של נתניהו הם אלו שעמדו מאחורי סירוב זה, במטרה למנוע תמונה משותפת של השניים. בתיעוד מהקפות השניות נראה בן גביר זועם על הדרישה ממנו לרדת מהבמה לפני שנתניהו עולה עליה. בסביבתו אמרו כי אותם יועצים מנעו זאת כי לדבריהם תמונה משותפת עם בן גביר "תהרוס ממשלה עם גנץ".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בכפר חב"ד
איתמר בן גביר בכפר חב"ד
זעם על סירובו של נתניהו. בן גביר בכפר חב"ד, אמש
(חב"ד און ליין)
2 צפייה בגלריה
נתניהו ב-"ביביבוס" באשדוד
נתניהו ב-"ביביבוס" באשדוד
נתניהו. יועציו אמרו כי תמונה משותפת עם בן גביר "תהרוס ממשלה עם גנץ"
(צילום: דנה קופל)
"הוא לא יעלה אם איתמר לא יירד", נשמע אומר אחד המארגנים בתיעוד מהאירוע, ואז מפציר בבן גביר לרדת: "איתמר, אני מבקש ממך". בן גביר הגיב באומרו "אתה מחלל שם שמיים", ולא מיהר לרדת.
עוד לפני ההקפות בכפר חב"ד הגיע יו"ר הליכוד נתניהו לאירוע הקפות שניות בשכונת הדר גנים בפתח תקווה, ביחד עם רעייתו שרה. "אנחנו נדאג לציונות הדתית שנמצאת בתוך הליכוד, וגם ליד הליכוד", אמר לקהל התומכים.
גם פוליטיקאים רבים אחרים הגיעו לאירועים השונים ברחבי הארץ, אבל חלקם - שמכהנים בממשלת השינוי - לא התקבלו בסבר פנים יפות. באירוע בתל אביב נשמעו שריקות בוז לעבר שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי איילת שקד, בעוד שבכפר חב"ד שרקו בוז לשר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ולשר המשפטים ומספר 2 במפלגתו, גדעון סער.