2 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף, אריה דרעי
יצחק גולדקנופף, אריה דרעי
יצחק גולדקנופף ואריה דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי, אבי מועלם)
במפלגות החרדיות שורר חשש כבד שהמצביעים "יערקו" ברגע האחרון לאיתמר בן גביר: בימים האחרונים החלו במפלגות החרדיות למקד את תשומת הלב בנושא, ומתכוונים לפעול בנחרצות כדי למנוע את התופעה.
סרטון חדש ששחררה אתמול ש"ס כבר לא משחק על הנושא הגושי, וגם לא קורא להצביע ש"ס ככה סתם, בלי לתת לבחירה הקשר. לראשונה במערכת הבחירות השתנה הקו של הקמפיין: בסרטון שהפיצה המפלגה מוצגים צעירים שמתלבטים בין ש"ס לבין בן גביר ונתניהו, ואז מופיעה דמותו של הרב המנוח עובדיה יוסף שמסייעת בהתלבטות ומבקשת שלא להצביע למפלגות אחרות בגוש – אלא רק לש"ס. המסר החדש הוא: "לא מצביעים לבנאדם, מצביעים לבורא עולם".
הקמפיין החדש של ש"ס

גורמים בש"ס מנסים להרגיע את הרוחות ולטעון כי אין כוונה "ללכת לבן גביר על הראש", וזו רק עוד דרך לנסות להשיג חלק גדול יותר מהקולות המשותפים בגוש. אולם גורם פוליטי המעורה בפרטים מסביר: "מאחר שבן גביר מונע כרגע מש"ס לגדול, היא עובדת בכיוון הזה".
גם ביהדות התורה מודאגים מהפופולריות ההולכת וגדלה של בן גביר ומתכוונים להקדיש לכך מאמץ מיוחד.
בישיבה שקיימו בכירי המפלגה יצא חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון, הגאון רבי דוד כהן שליט"א, במתקפה חריפה נגדו: "הוא המחלל שם שמיים הגדול ביותר בדור האחרון. רודף יהודים בכל ההנהגה שלו". גם ח"כ משה גפני האשים את בן גביר בימים האחרונים בכך שהוא עולה להר הבית ומתגרה בכוונה. "אף חרדי לא יצביע לאדם שמתריס נגד התורה ועולה להר הבית, שזה איסור כרת", אמר גפני.
2 צפייה בגלריה
משה גפני במליאת הכנסת
משה גפני במליאת הכנסת
"אף חרדי לא יצביע לאדם שמתריס נגד התורה". גפני
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
בימים הקרובים ימשיכו במפלגות החרדיות לשחק משחק יחיד ולא גושי, כמו שיעשה גם נתניהו. הקפיצה של בן גביר בסקרים והאפשרות שיסיים במספר דו-ספרתי גבוה של מנדטים מטרידה את כל השותפים. ולכן, המשחק הקבוצתי ייזנח לטובת מאבק מפלגתי-אישי, עם מסרים מחודדים יותר.