ח"כ ישראל כץ (הליכוד) התייחס לפופולריות העולה של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לקראת הבחירות לכנסת ה-25, ואמר הבוקר (שני) בריאיון ל-ynet radio: "דברים מתערבבים בגלל כל מה שקורה במדינה - האלימות בערים המעורבות ומה שקורה במגזר הערבי. זה יוצר תחושה של מחאה ובן גביר רוכב על התחושה הזאת".
לדבריו, "מי שצריך להוביל את המדינה הזאת זה הליכוד ונתניהו. בן גביר וסמוטריץ' יהיו שרים בממשלה, ואם נתניהו לא יוכל להיות ראש ממשלה, כי יהיו חסרים לליכוד מנדטים, אז גם הם לא יהיו שרים בממשלה".
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ ויפעת שאשא ביטון
ישראל כץ ויפעת שאשא ביטון
ישראל כץ ויפעת שאשא ביטון
(צילום: יריב כץ, קובי קואנקס)
אם נתניהו לא יצליח לגייס 61, אתה רואה בעצמך מועמד להחליף אותו? "לא, אני רואה את נתניהו כמועמד. אנחנו הולכים איתו עכשיו ונלך איתו גם אחרי הבחירות - אנחנו הולכים לנצח ביחד".
כץ התייחס לדבריו של שר האוצר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאמר אתמול בבליץ ראשי המפלגות באולפן ynet כי בליכוד בודקים אופציה שיריב לוין ירכיב ממשלה, ואמר: "אני ממש לא במשחק הרכילותי הזה - אין לו שחר".
כץ הבהיר כי "כשלפיד לא רואה איך הוא מרכיב ממשלה בלי הרשימה המשותפת - שגם בוחריו לא רוצים אותם - הוא הולך ומספר סיפורים על הליכוד. נתניהו מוביל את המערכה, ואני רואה סיכוי גדול להכרעה".
בתוך כך, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (המחנה הממלכתי) אמרה כי "אני חושבת שכולם יודעים שהסיפור של בן גביר זה ההתנהלות שלו. נדמה לכולם שאם הוא ינופף באקדח, כמו אחרון הגנגסטרים, זה מה שיביא ביטחון למדינת ישראל".
היא הוסיפה: "אני אומרת לכם את זה כאן בצורה חד משמעית - מי שיכול להביא ביטחון למדינת ישראל זה רק מי שיש לו ניסיון ולחם בשטח, מי ששלח לוחמים לקרב ויודע היטב מה המשמעות של הדבר הזה, בטח לא אדם שלא היה דקה מימיו בצבא".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריה, "הוא שולף אקדח בחניון או כשהוא מוקף חיילים ואנשי אבטחה, וברור לכולם שזו פרובוקציה. מי שיכול להוביל לביטחון מדינת ישראל הם גנץ ואיזנקוט, לצד רשימה של אנשים במחנה הממלכתי שיש להם הרבה מאוד ניסיון פוליטי ודרך שעברו בקבינט הביטחוני".
מה דעתך על סדרת התשדירים של נתניהו לפני הבחירות, שבהם הוא אומר "חבר'ה, תפסיקו, די עם ההפחדות. כל הזמן מפחידים אתכם שאני אפרק את הדמוקרטיה"? "אם נתניהו יקים ממשלה עם בן גביר, אני חושבת שהדמוקרטיה הישראלית תהיה בסכנה. אנחנו גם שומעים את הקולות מסמוטריץ' ובן גביר. הרעיון הוא לא להחליף שלטון, הרעיון הוא משטר, ולכן אני לחלוטין לא נרגעת מצפירת ההרגעה של נתניהו. אגב, אני מכירה אותו ויודעת שמאוד קשה להאמין לאדם הזה. אני גם רואה את תעמולת השקר ברמה האישית של דברים שאני יכולה למדוד אותם".
3 צפייה בגלריה
 אלכס קושניר
 אלכס קושניר
אלכס קושניר
(צילום: הדר יואביאן)
במקביל, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), התייחס גם הוא לטענת ראש מפלגתו כי בליכוד בודקים אופציה שיריב לוין ירכיב ממשלה, ואמר: "אני לא יודע לתת שמות אם זה יהיה לוין או מישהו אחר. ליברמן מכיר את הליכוד הרבה יותר טוב ממני, ולכן אני סומך על מה שהוא אומר".
לדבריו, "אנחנו נשמח מאוד להקים ממשלה עם הליכוד בלי נתניהו. אנחנו מאמינים, ויש לנו יסוד סביר להניח כך, שאם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים והוא יגיע ל-59-58, המצב לא יישאר כפי שהוא". הוא הוסיף: "מה שבאמת חשוב זה איך אנחנו מרכיבים ממשלה ציונית וליברלית שתעבוד למען מדינת ישראל ואזרחיה, ולא תשתעבד לאינטרסים פוליטיים של בן אדם אחד".