(צילום: אבי חי, שמוליק דודפור)

ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) התייחסה הבוקר (ראשון) לסוגיות האחרונות שבמסגרתן ביקרה מפלגתה את מערכת המשפט, ואמרה לאולפן ynet: "בכל פעם שמישהו מהימין אומר שצריך לעשות בה רפורמות, מיד מצמידים לזה 'אנרכיה' ו'ביטול מערכת המשפט'. בדיוק להפך - אחוזי האמון במערכות האלה בקרב הציבור הישראלי הוא כל כך נמוך - מדובר במספרים שמתאימים למדינות דיקטטוריות".
לדבריה, "במדינה דמוקרטית הרוב המכריע חייב להאמין במשטרה ובפרקליטות שלו - זה לא קורה בארץ. בא הליכוד ואומר: 'אנחנו רוצים לעשות רפורמות'. המטרה שלנו - שלי, של יריב, של אוחנה ולבטח של נתניהו - היא להציל את המערכות האלה, בטח לא לקבור אותן או להרוס אותן".
2 צפייה בגלריה
ח"כ דיסטל וח"כ קריב
ח"כ דיסטל וח"כ קריב
ח"כ דיסטל וח"כ קריב
(צילום: יריב כץ, הדר יואביאן)
"מה שאני לא מבינה", אמרה דיסטל, "זה איך מפלגות השמאל - המפלגה של גנץ, העבודה והמפלגה של לפיד - באות ואומרות: 'אנחנו נשמור על המערכת'? לא, זו מערכת שצריך לתקן".
דיסטל הדגישה כי "יש לספינה הזו קפטן וקוראים לו בנימין נתניהו. אני לא חושבת שאפשר לומר עליו, אחרי 12 שנות שלטון, שהוא אחד שבועט במערכות או מייצר הסלמות או משברים". היא הוסיפה: "אני חושבת שהמסגור שלו בכל הנוגע למשפט - לראות אותו מתבטא מאוד במסורה נגד התחלואים של המערכת הזו - אם זה היה קורה למישהו בשמאל, זה היה נשמע הרבה פחות ממלכתי. נתניהו הוא איש באמת, בעיניי לפחות, בין הכי ממלכתיים. הוא זה שינהיג את הרפורמה ואני מבטיחה לך שהוא יעשה את זה".
היא הבהירה: "אני חושבת שבסופו של יום הביקורת שנתניהו קיבל בימין הרבה יותר מדויקת מאשר הביקורת שהוא קיבל בשמאל. יש מיליוני אנשים בישראל שמרגישים שהליכוד היה צריך לבצע את הרפורמות האלה מזמן - אני מצטרפת לתחושה הזאת".

במקביל, ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר בריאיון ל-ynet radio כי "הנושא של מערכת הבחירות הקרובה הוא האם החברה הישראלית תישאר דמוקרטית והאם הכוחות הפוליטיים המובילים מחויבים לשמור על מערכת משפט עצמאית".
קריב התייחס לעצרת לזכרו ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שמפלגת העבודה הודיעה כי תקיים שלושה ימים לפני הבחירות, ואמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומה של מערכת בחירות שבה אנחנו חוזרים במנהרת זמן נוראית למה שהיה פה ב-1995. לראיה, החבירה של נתניהו לבן גביר".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו
(צילום: מוטי קמחי)
לדבריו, "רצח רבין היה רצח פוליטי על רקע של הסתה, ונתניהו עסוק בלפרום את הקונצנזוס הלאומי סביב הנושא. שנה אחרי שנה הוא עולה בכנסת, ובמקום לדבר על ההסתה שהובילה לרצח רבין - הוא מדבר על כך שהוא ובני משפחתו מסכנים".
קריב הדגיש כי "נתניהו לא למד שום לקח מרצח רבין ולא נטל על עצמו שום אחריות. להפך - הוא העלה את בן גביר לעמוד איתו על המרפסת בכיכר ציון. האיש הזה, שהסית ב-1995, חבר לבן אדם שאיים מפורשות על רבין. אנחנו לא נתייפייף ולא נסתיר את העובדה שהבחירות הקרובות הן בחירות קריטיות לעתיד של מדינת ישראל. אנחנו חוזרים לכיכר ציון מכיוון שהמקום הזה מסמל את ההסתה שלא הפסיקה מאז, ושאנחנו רואים אותה היום באלימות בגשרים".
קריב הבהיר כי "כשנתניהו יחדל את מסע ההסתה שלו ויפסיק לשלם מכספי מימון המפלגות לבריונים שמסתובבים ומטילים אימה בגשרים - נדבר על איחוי קרעים. עד אז - אנחנו נאבק על העתיד של הדמוקרטיה הישראלית".