3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
שואף למנדט חמישי. מנסור עבאס
(צילום: מוטי קמחי)
"צריך להישאר בשליטה", אמר אתמול יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, אחרי שבילה מספר שעות במטה הבחירות: "הבחירות זה הליך מסובך ומורכב וצריך להישאר בשליטה". בחד"ש-תע"ל מנגד המשיכו בישיבות עם הפעילים, ואיימן עודה יצא לשכונות הערביות בחיפה. בבל"ד, סמי אבו שחאדה עסק בניהול הקמפיין מרחוק, ממקום מגוריו ביפו.
ברע"מ, השאיפה כרגע היא להגיע למנדט החמישי. אחרי עבודת שטח קשה מהנגב עד הגליל, בחוגי בית ובכנסים, מצפים במפלגה שההישגים שהובאו לחברה הערבית ינפקו תמורות בקלפיות.
בינתיים בחד"ש-תע"ל הקמפיין נמשך והתקווה היא שהמצביעים הפוטנציאלים בכל זאת יתמכו במפלגה, למרות הפילוגים והמורכבויות. היו"ר, חבר הכנסת איימן עודה, יצא אתמול לסיבוב אחרון בשכונות הערביות בחיפה, ונפגש עם פעיליו במקום מגוריו.
3 צפייה בגלריה
עופר כסיף איימן עודה אחמד טיבי חד"ש תע"ל השקת הקמפיין בעברית
עופר כסיף איימן עודה אחמד טיבי חד"ש תע"ל השקת הקמפיין בעברית
"מצליחים להוציא את הרשימה מאזור הסכנה". איימן עודה ואחמד טיבי
(צילום: דוברות חד"ש-תע"ל)
חד"ש-תע"ל קראה אתמול להעלות את אחוז ההצבעה באופן כללי ולהגביר את התמיכה בה ספציפית: "אנו מצליחים להתגבר על כל הקשיים ולייצב את הרשימה ולהוציא אותה מאזור הסכנה. הפעילים בכל מקום עושים מאמצים יוצאי דופן בשבועות האחרונים, אבל זה לא שולל שהמשימה תושג על ידי הבטחת ייצוג הגון", אמרו אתמול במטה.
בבל"ד במקביל מבינים שלעבור את אחוז החסימה זה עניין של כמה אלפים בודדים. לכן, הקדישו שם את היום האחרון לעדכונים עם היו"ר סמי אבו שחאדה במקום מגוריו ביפו.
החברה הערבית כבר יצאה במידה מסוימת מהנמנום והאדישות בעניין הבחירות. זאת דרך מאמצים רבים, ביניהם מצד קואליציה של עמותות חברה אזרחית לעידוד הצבעה בקרב האוכלוסייה הערבית. כך, מתנדבים יצאו בשבוע האחרון לקמפיין מדלת לדלת, עברו בין בתים והסבירו לבוחרים על חשיבות ההצבעה לחברה הערבית.
3 צפייה בגלריה
פעילים מעודדים הצבעה בחברה הערבית
פעילים מעודדים הצבעה בחברה הערבית
פעילים לעידוד הצבעה בחברה הערבית
(באדיבות הקואליצינ לעידוד הצבעה בחברה הערבית)
ד"ר מוחמד חלאיילה, מנהל השטח של הקמפיין, אמר: "אנחנו ביישורת האחרונה. עשינו מאמצים כבירים, הגענו לעשרות אלפי בתים ודיברנו עם אזרחים רבים מהצפון ועד לדרום. הבלטנו את החשיבות של ההשתתפות והייצוג הפוליטי. אמנם, הצבעה היא פעולה של כמה דקות ולא מצריכה משאבים מיוחדים, אך היא טומנת בחובה השפעה עצומה על מציאות חיינו ועתידנו. לא נסכים ולא נכנע לניסיונות להדיר אותנו, ולמאמצים לדיכוי ההצבעה והפגיעה בכוח הפוליטי שלנו".
הקואליציה פעלה בעשרות יישובים ערביים באמצעות פנייה ישירה לאזרחים, עבודה תקשורתית, קמפיינים במדיה החברתית, העלאת דיון וסוגיות חשובות לציבור הערבי, ועבודת שטח מדלת אל דלת של אלפי מתנדבים. "פעלנו להבטחת השתתפות האזרחים הערבים בבחירות, ולהדגשת חשיבות ההצבעה והשלכותיה על עתיד כלל החברה הערבית בישראל", מסבירים בקואליציה. על פי הנתונים שיש להם לדבריהם, אחוז ההצבעה בחברה הערבית עלה, וצפוי להגיע ליותר מ-50%. לפני חודש וחצי הוא עמד על 39% לכל היותר, לפי כל תחזיות.