(צילום: נויל האריס)

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר היום (חמישי) בריאיון באולפן ynet כי אחת הדרישות שלו במשא ומתן להרכבת ממשלה לאחר הבחירות תהיה שינוי נהלי הפתיחה באש. בן גביר תקף את שר הביטחון בני גנץ ואת השר לביטחון הפנים עמר בר-לב על רקע העימותים במזרח ירושלים וטען שהם "מפקירים את החיילים ואת השוטרים".
"הרכבים של החיילים והשוטרים שלנו מותקפים באבנים ובקבוקי צבע. בעוד שלושה שבועות אנחנו נהיה שם, אנחנו ניתן הוראות ובמשמרת שלנו אין דבר כזה. אין דבר כזה שרכב של מג"ב עובר וחוטף בקבוקי תבערה וממשיכים לנסוע. פורקים, עוצרים, יורים, ולא יורים גומי ולא יורים ספוגים, יורים ירי חי, זה החוק", אמר בן גביר. "כובלים את הידיים של השוטרים שלנו".
הוא הוסיף, "ראינו את כל מומחי הביטחון שהביאו אלינו את ההתנתקות ואוסלו וראינו מה קרה. אני בן גביר הולך לקואליציה ואחת הדרישות שלי זה לשנות את נהלי הפתיחה באש. חיילים לא מורשים לירות עד שלא זורקים עליהם את הבתק"ב. כשמחבל מחזיק בקבוק תבערה - צריך לירות בו".
1 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במחנה פליטים שועפט
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במחנה פליטים שועפט
הפרות סדר במחנה הפליטים שועפט
(צילום: AFP)
לדבריו, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהשלטון יישאר אדיש כשעושים לינצ'ים באזרחים, כשיהודים מפחדים להסתובב, אם זה במזרח ירושלים ואם זה בערים המעורבות, כשרכבים של המשטרה מותקפים באבנים בבקבוקי תבערה ובבקבוקי צבע. אנחנו נתחיל לעשות סדר והאויבים שלנו יבינו את זה מצוין. לא באתי להכליל את כל הערבים ולא כל הערבים צריך לירות בהם, לא כל הערבים הם אויבים, אבל אלו שעומדים עם בתק"ב או עם נשקים חמושים צריך לירות בהם".
בן גביר אמר שנפגש אתמול עם גורמים אמריקנים כדי להסביר להם שאינו גזען ולהציג את עמדתו, ואחרי הבחירות הוא מתכוון להיפגש עם כל השגרירים הזרים. "יום אחרי הבחירות יש לי כוונה לעשות מרתון של פגישות דיפלומטיות עם כל הגורמים. אתמול בערב נפגשתי עם כל מיני גורמים דיפלומטיים אמריקנים. אני מנסה להסביר - אני לא גזען. במה אני גזען, בזה שאני רוצה שמחבלים יהיו הרוגים? בזה שאני רצה לירות במי שרוצה לזרוק בקת"ב? זו לא גזענות".