בן ברק: "אני לא משווה, אבל היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"
( צילום: דוברות עיריית באר שבע)

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק מיש עתיד, התייחס היום (שבת) ב"שבתרבות" בבאר שבע לאפשרות שתוקם ממשלה בראשות בנימין נתניהו יחד עם חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ואמר: "להבדיל אלפי הבדלות, ואני לא משווה את זה לשום דבר - היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית".
"אני מסביר את הפחד שזה יכול לקרות. החוק - אחד הראשונים שהוא עשה, אם לא הראשון - זה היה לבטל את בית המשפט העליון. אנחנו צריכים לשמור על הדמוקרטיה שלנו. לכן החיבור הזה בין מפלגה גזענית אנטי-דמוקרטית של בן גביר וסמוטריץ' וחיבור שלהם לבן אדם שאנחנו רואים שמוכן לעשות כמעט הכל כדי להיחלץ ממשפט - החיבור הזה הוא מסוכן".
2 צפייה בגלריה
ועדת הכנסת
ועדת הכנסת
"אני לא משווה, אבל היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
"החיבור מסוכן, עם בן גביר בית המשפט טעה"
(צילום: EPA, קובי קואנקס)
הוא ניסה להסביר את ההשוואה: "אני, מה שאני מנסה להגיד, זה שלבנות דמוקרטיה זה הרי לא ללכת לקלפי ולהצביע. דמוקרטיה זו תרבות, מפתחים אותה הרבה מאוד שנים - אבל קל מאוד להרוס אותה". יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת טען כי "בית המשפט טעה שאישר לבן גביר לרוץ לכנסת. הדבר הגרוע ביותר שנתניהו עשה - הכשרת בן גביר. הוא הביא אותו לציבוריות הישראלית. כמו שכהנא נפסל, אין הבדל בינו לבין בן גביר. הכוונות הן אותן כוונות".
בן ברק הבהיר כי אמנם יכיר בממשלה, אם תקום כזו יחד עם בן גביר וסמוטריץ, אך הדגיש: "אני דמוקרט. האם אני חושב שזה לא תחילתו של הסוף? אני משוכנע בכך".
בעבר השווה בן ברק את הקרב בין הימין לשמאל למאבק בין שחור ולבן ואמר כי "הם שחורים ואנחנו לבנים", וייחס לראש האופוזיציה בנימין נתניהו בעיות נפשיות באומרו כי העובדה שלא נתן קרדיט לשריו כראש ממשלה קשורה בכך ש"קשה לו במצבים האלה. אנחנו מבינים, יש לו בעיות נפשיות כאלה ואחרות". אחרי דבריו על נתניהו התנצל בן ברק וכתב בטוויטר: "זה לא היה במקום".
מלבד הסערה שעוררו דבריו נגד נתניהו, בן ברק התבטא במערכת הבחירות הנוכחית גם נגד מפלגת הציונות הדתית. "עוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש", אמר בחודש שעבר. "נשים לא יוכלו לשרת בצבא. לשם אנחנו הולכים".
נתניהו: "משווים אותי להיטלר? התשובה - ביום שלישי"

בן ברק מסר לאחר התבטאותו הבוקר כי "אני לא משווה ולעולם לא אשווה אף אחד במדינת ישראל ובעולם להיטלר. הניסיון להציג זאת כהשוואה הוא לא נכון וצר לי אם מישהו מנסה להציג זאת כך".
למרות שבן ברק טען כי דבריו לא היוו השוואה כלשהי, בצאת השבת מיהרו לתקוף אותו בחריפות בגוש תומכי נתניהו. ראש האופוזיציה עצמו פרסם סרטון שבו אמר: "רם בן ברק, ח"כ בעשירייה הפותחת של יאיר לפיד, משווה אותי להילטר? ואת תומכי הליכוד, ואת תומכי המפלגה הנאצית. איזו בושה, איזו הסתה. התשובה שלנו ביום שלישי בקלפי".
גם בן גביר תקף: "רם בן ברק חצה הבוקר קו אדום, כאשר הוא השווה אותי לגדול צוררי העם היהודי בהיסטוריה. ההשוואה הנואלת והבזויה של בן ברק היא לא רק פגיעה בי, היא פגיעה ב-6 מיליון יהודים שנרצחו, נטבחו ונשרפו על ידי הנאצים. זו זילות השואה. אני דורש מיאיר לפיד להדיח באופן מיידי את בן ברק מסיעת יש עתיד".