שרת הקליטה פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי, שמוקמה במקום הרביעי ברשימת מפלגתה לכנסת הבאה, העריכה היום (רביעי) בריאיון ל-ynet radio כי מפלגתה תקבל יותר מ-18 מנדטים בבחירות.
בריאיון בתוכנית של ישי שנרב ושרון כידון תמנו שטה התייחסה לסקרים בהם מפלגתה מקבלת באופן די יציב כ-12 מנדטים. "אנחנו חודשיים לפני הבחירות והמסרים שלנו בסופו של דבר מחלחלים - לעתים זה יותר לאט, לעתים זה יותר מהר. גם בבחירות הקודמות אני זוכרת שאמרו לנו: 'תפרשו, אתם לא תעברו, אתם עם 4 מנדטים', בסוף סיימנו עם מספר כפול מהמנדטים שהיו בסקרים".
2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה באולפן ynet
פנינה תמנו שטה באולפן ynet
"המסרים שלנו מחלחלים". פנינה תמנו שטה
(צילום: שמוליק דודפור)
"אנחנו לא נמצאים באיזה בלוק מהצד הימני", התייחסה השרה לאפשרות להקמת קואליציה לאחר הבחירות. "אני אומרת לך שהחרדים לא יישבו באופוזיציה, הם ישבו שנה שלמה. זה פגע מאוד מבחינתם בציבור שלהם, והם מעריכים את בני גנץ".
-מה את חושבת על הסיכום של נתניהו על תקצוב מלא גם למוסדות שאינם מלמדים לימודי ליבה? "זה בעצם לבוא ולומר: הילדים החרדים זה לא הילדים שלנו. זה ממש לוותר עליהם".
ynet radio - סרטון הדרכה
(צילום: ירון ברנר, בימוי: אסף קוזין, עריכה: גיא פוקס)

ח"כ יואב קיש מהליכוד: יש לנו מחויבות מוסרית לשיקלי, לא מקנא בנתניהו
(צילום: נדב אבס, חגי דקל)

-כלומר את מתנגדת להצעה של נתניהו ואתם לא תתקצבו מוסדות ללא לימודי ליבה? "בעולם כה מתקדם אנחנו צריכים להקנות להם כלים בשיתוף פעולה ולא ממקום פטרוני - ממקום שלא פוגע באורחות החיים שלהם. לימודי תורה זה דבר מאוד חשוב, אני עצמי באה מרקע דתי".
-אבל אם זה יהיה התנאי לכניסתם לממשלה? "אני לא חושבת שזה יהיה תנאי ואני חושב שצריך לייצר דיאלוג ולא לייצר מזה קמפיין בחירות ולזרוק הבטחות רק בשביל הישרדות פוליטית".
2 צפייה בגלריה
כנס קידום חוסן חברתי בישראל
כנס קידום חוסן חברתי בישראל
גדי איזנקוט
(צילום: אריק מרמור)
-אבל לפני דקה אמרת לנו שהחרדים יצטרפו אליכם לממשלה. "נכון אבל אנחנו לא פיזרנו הבטחות, מי שנתן פה הבטחה אני רוצה להזכיר לך זה נתניהו".
-אתם מקבלים מסרים שיש נכונות לדבר עם החרדים? בוודאי. תראו בסוף מערכת היחסים של גנץ מתבססת על שנים אחורה עם החרדים מהרגע שהוא נכנס לפוליטיקה, זה לא משהו שנבנה ביום אחד ורואים שזה לא משהו מהפה החוצה, אלא מכנות מלאה".
-השכן שלך מלמעלה ברשימה, מספר 3 גדי איזנקוט, אמר שלא לגיטימי שגנץ יהיה רה"מ עם 10-12 מנדטים. "אני רוצה לומר לך שהיו לי שיחות עם גדי, ואני לא פרשנית שלו אבל הכוונה שלו שאנחנו רוצים מספר דו ספרתי חזק וגבוה. בוא תרשום לך מספר: אנחנו נסיים עם למעלה מ-18 מנדטים, זו התחושה שלי. אני לא נביאה אבל תרשום את המספר הזה".
-ואת יכולה להבטיח למצביעים שלכם עכשיו שבשום פנים ואופן לא תשבו עם נתניהו? "אנחנו עם נתניהו סיימנו, אנחנו עם נתניהו לא נשב, אם היינו רוצים לשבת עם נתניהו או שהוא יישב איתנו, היינו עושים את זה לפני שיצאנו לבחירות. אנחנו רוצים כרגע למנוע מנתניהו 61 מנדטים ואז המשחק נפתח. יש פה שלושה תרחישים: נתניהו באמת משיג 61, או בחירות שישיות ומי שמרוויח מזה זה יאיר לפיד. התרחיש השלישי זה האדם היחיד שיודע להזיז ולחבר בין כל הגורמים בגושים, וזה גנץ".
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.