השחקנית עינת ויצמן והבמאית, שזכורה בין היתר מהסרט "מבצע סבתא" ומהסדרה "הפוך", שובצה במקום השישי ברשימת מפלגת בל"ד בבחירות לכנסת. בדברים שפרסמה פחות מיממה אחרי הגשת הרשימות, כתבה ויצמן: "נכנסתי לפוליטיקה ונראה לי שתמיד הייתי. אחרי שנים שבהן הייתי פעילה רק בממד האומנותי, החלטתי לרוץ ולהיות פעילה במקום בו ההחלטות מתקבלות".
2 צפייה בגלריה
עינת ויצמן
עינת ויצמן
עינת ויצמן
(צילום: מוריאל פיסלזון)
בל"ד, שבה שובצה ויצמן, החליטה אמש לרוץ בנפרד מהרשימה המשותפת שבה חברות גם מפלגת חד"ש ומפלגת תע"ל. הצדדים כבר כמעט הסכימו על ריצה תחת הרשימה המשותפת שוב, אך גורם בכיר במשותפת טען כי בל"ד הציבה דרישות חדשות ולהפתעת כולם גם מימשה את האיום לרוץ בנפרד. אחד ממוקדי המחלוקת היו דרישת בל"ד לבטל את הרוטציה על המקום השישי ברשימה המשותפת.
בפוסט שפרסמה היום ויצמן, היא אמרה כי היא מצטערת על הפילוג ועל כך ש"גורמים במשותפת בחרו שלא לעמוד בהסכמים ולפלג את השותפות", כלשונה. היא הוסיפה: "נוצרה פה הזדמנות פז לייצג את הבוחרים בצורה יותר מדויקת. אנחנו רצים לבד כדי לייצג את הקול הדמוקרטי האמיתי. המצביעות והמצביעים היהודים הם אלו שיכולים וצריכים להעביר אותנו מעל לאחוז החסימה".
2 צפייה בגלריה
הגשת רשימות סופיות לבחירות
הגשת רשימות סופיות לבחירות
מימין: אנשי בל"ד. משמאל: אנשי חד"ש ותע"ל, שירוצו יחד
(צילום: יואב דודקביץ')
ויצמן אמרה עוד כי "בל"ד היא הבית של הדמוקרטים. בל"ד היא הבית של אילו שמאמינים בשיוויון. בל"ד זה הבית של אלו שלא יהיו שותפים זוטרים של מפלגות של גנרלים וגזענים. בל"ד היא הדרך היחידה שנותרה במדינה הזאת שנשלטת ע"י אלימות ואפרטהייד. בל"ד היא המפלגה היחידה שמציעה שינוי אמיתי, יסודי, של שיטת המשטר ומהות האזרחות - מדינת כל אזרחיה".
השחקנית ומועמדת בל"ד לכנסת עוררה בעבר את זעמה של ח"כ מירי רגב מהליכוד בימיה כשרת התרבות בעקבות ההצגה שביימה, "פלסטין שנת אפס". אותה הצגה עסקה במקרים של הריסות בתים בחברה הפלסטינית. רגב איימה לפסול את ההצגה בפסטיבל עכו, אך ההצגה עלתה לבסוף.