3 צפייה בגלריה
 חתי איילת שקד יוסי ברודני
 חתי איילת שקד יוסי ברודני
ברודני ושקד. ירוצו תחת השם "הבית היהודי"
(צילום: טנא תקשורת)
שרת הפנים, איילת שקד, חתמה על הסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי. ההסכם יובא לאישור מרכז המפלגה, ובמסגרתו הרשימה תרוץ תחת השם "הבית היהודי" עם האות ב'. שקד תקבל את מקומות 3, 1, 5 ו-6 ברשימה, ומפלגת הבית היהודי תקבל את מקומות 2, 4 ו-7.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
3 צפייה בגלריה
איילת שקד ויועז הנדל בהכרזה על הקמת מפלגת הרוח הציונית, בחודש יולי
איילת שקד ויועז הנדל בהכרזה על הקמת מפלגת הרוח הציונית, בחודש יולי
הפעם החיבור יהיה יותר מוצלח? שקד והנדל, לפני כחודש וחצי
(צילום: יאיר שגיא)
שקד התייחסה לחיבור עם הבית היהודי, יומיים בלבד אחרי שהחליטה על פירוק השותפות עם השר יועז הנדל, ואמרה: "אני שמחה שהצלחנו לבנות מחדש בית לציונות הדתית ולימין האחראי בישראל. נפעל יחד להקמה של ממשלה רחבה ימנית ויציבה".
יו"ר רשימת הבית היהודי לכנסת יוסי ברודני הוסיף: "אני מברך את שרת הפנים איילת שקד על הדחיפה לשותפות הזו. ההסכם שנחתם הוא יציאה לדרך חדשה עבור הציבור הדתי לאומי והימין בישראל".
אמש הודתה שקד, בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, כי ככל הנראה תמליץ לנשיא אחרי הבחירות להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "אני תומכת בממשלה רחבה, אך כנראה אמליץ על נתניהו. אמליץ על מי שיהיה לו הכי הרבה מנדטים ושיהיו לו הכי הרבה סיכויים להרכיב ממשלה", אמרה. לדבריה, "המצב מאוד קשה, המדינה חולה ולמרות שממשלה צרה לא שורדת אם לא תהיה ברירה ושיח החרמות ימשיך".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"תומכת בממשלה רחבה, אך כנראה אמליץ על נתניהו"
(צילום: אלכס קולומוסיקי)
בין הדברים שהוסכמו עוד לפני שנחתם ההסכם בין המפלגות הוא ששרת הפנים תודה בטעותה בכניסה לממשלת בנט-לפיד - ותשנה את מסריה בעניין הרכבת ממשלה בידי נתניהו לכך שבהתלבטות בין שתי אפשרויות גרועות - ממשלה צרה או בחירות - היא תבחר בממשלה צרה.
בנוסף, שקד וברודני החליטו ששתי הסיעות ישמרו על עצמאות ולא יתאחדו למפלגה אחת, וכי המועמדים ייבחרו בהסכמה הדדית. האיחוד עם הבית היהודי גורם לכאב ראש ואי-שקט בליכוד, שערך בימים האחרונים התייעצויות על התגובה הראויה למהלך הפוליטי האחרון. חברי המפלגה שהתראיינו מאז חידדו שלא ניתן לסמוך על שקד ולהסתמך על הצהרתה לפיה היא "חוזרת הביתה", וקראו להצביע במקום זאת לנתניהו.