הרצוג בקלפי
(צילום: גיל יוחנן)

הספירה של קולות האמת בעיצומה, וכשיתקבלו התוצאות, המערכת הפוליטית תתמקד בהתייעצויות להרכבת הממשלה בבית הנשיא. הנשיא יצחק הרצוג נערך לסבב התייעצויות אינטנסיבי, ולא צפוי להתערב בהרכב הממשלה, אך אם לא תהיה הכרעה - ידחף לאחדות.
850 בחירות 2022 דקה אחר דקה
לפי לוחות הזמנים המסתמנים, הרצוג יקבל את התוצאות הרשמיות של הבחירות בעוד שבוע בדיוק, ומיד לאחר מכן יקיים סבב התייעצויות עם הסיעות השונות. הנשיא לא יתחיל התייעצויות לפני קבלת התוצאות הרשמיות. ההתייעצויות צפויות להתחיל בסוף השבוע הבא או בתחילת השבוע שלאחר מכן.
1 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מצביעים
(צילום: עמית שאבי)
בבית הנשיא השלימו שיפוץ יסודי בטרקלין בית הנשיא שבו מתקיימות ההתייעצויות עם הסיעות השונות, עם ההמלצה שלהן על מי יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה.
ניתן להעריך כי הרצוג יבקש לנהוג בשקיפות מלאה, ואין לו כוונה שאף צד יאשים אותו. לשם כך ההתייעצויות ישודרו, כמו בתקופת הנשיא ריבלין, בשידורים חיים. כל התקופה האחרונה הדגיש הנשיא את חשיבות היציבות למדינה, ואם לא תהיה הכרעה ניתן לשער שיפעל להביא את כל הצדדים לדבר אחד עם השני.
850 בחירות 2022 משחק הכיסאות
עם סגירת הקלפיות אמש בשעה 22:00, אחוז ההצבעה שנרשם בוועדת הבחירות המרכזית הוא 71.3%, עלייה של 3.9% בהשוואה לאותה השעה בבחירות לכנסת ה-24, ואחוז ההצבעה הגבוה ביותר מאז 2015. כך שמתוך 6,788,804 זכאים הצביעו 4,843,023 ישראלים בכל רחבי הארץ. שיעור ההצבעה ומספר המצביעים לפי שעה חושבו על פי סקר מדגמי שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אחוז ההצבעה הסופי ב-2021 היה 67.44%.
אחרי שהמשימה לעידוד הצבעה צלחה, מיד לאחר סגירת הקלפיות ניגשו עובדי ועדת הבחירות למשימה החשובה עוד יותר - ספירת הקולות. את התוצאות הסופיות נדע ביום שישי בשעות אחר הצהריים וכאמור, בעוד שבוע - ב-9 בנובמבר - הן יימסרו לנשיא.