גנץ בהשקת הקמפיין: "המרכז יכתיב את הטון"
(צילום: סנטרל הפקות)

אחרי שנה בממשלת בנט-לפיד, ראש המפלגה גנץ אמר לתומכים הרבים שהגיעו לערב השקת הקמפיין, תחת הסיסמה "אחריו", כי הוא מציג את עצמו כמועמד לראשות הממשלה.
שר הביטחון אמר כי "ממלכתיות היא לרצות באופן העמוק ביותר לשרת את החברה הישראל על בסיס תפיסות ועמדות שלך, אבל בשום אופן לא בתלות במניעים אישיים. זה לדעת לקבל החלטות קשות עבור כלל החברה בישראל והפתרון למשבר שבו אנו נמצאים טמון בגישה הזו. מי שרוצה להמשיך לפצל את ישראל לראשונה, שנייה ושלישית יביא את מלחמת האזרחים הראשונה של ישראל. מי שיבקש ללבות את המשבר ולהפיץ רעל ממניעים אישיים, לא יוכל לתקן ולא יוכל להיות חלק".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ המחנה הממלכתי
בני גנץ המחנה הממלכתי
קרץ למחנה המסורתי ולמצביעים חרדיים - והכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה. גנץ
(צילום: מוטי קמחי)
גנץ אמר בפתח דבריו, שנאמרו בערב השקת הקמפיין של המפלגה במתחם אקספו בתל אביב, כי "הממשלה האחרונה הוכיחה שיש דרך אחרת. הזכרנו כולנו שיכול להיות כאן טוב יותר כשאנחנו משתפים פעולה. לצערי, הקצוות בממשלה לא היו בה בלב שלם, ולא הצליחו להתעלות לגודל השעה. הם לא עמדו בלחצים שהופעלו עליהם מבחוץ. הגיעה העת ליישר את הקצוות. אסור לשכוח שגם בממשלה שהקמנו מחצית מהעם לא באמת הרגיש חלק. חובה עלינו לשנות זאת, אחרת לא נוכל לרפא באמת את הפצע המדמם של החברה הישראלית".
לדבריו, "בבחירות הקרובות, האפשרות היחידה היא להנהגה שתצליח לוותר ולבצע חבירות פוליטיות ממלכתיות היא המחנה הממלכתי. האפשרות היחידה שבה המרכז יכתיב את הטון - והקצוות יתיישרו. אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולהרכיב את הממשלה הבאה כממשלת אחדות שאיננה נשענת על הקצוות - ולמנוע את סכנת ההתפתחות של מאבק אחים שכבר מבעבע בשטח".
2 צפייה בגלריה
המחנה הממלכתי השקת הקמפיין
המחנה הממלכתי השקת הקמפיין
גנץ, סער, איזנקוט וחברי המחנה הממלכתי
(צילום: מוטי קמחי)
גנץ פנה גם למצביעים מסורתיים ומהציונות הדתית ואמר כי "אתם, שמבקשים יציבות, שפיות, טיפול בביטחון וביוקר המחיה, תאמינו - נעשה זאת תוך שאנחנו שומרים על ערכיה הבסיסיים של מדינת ישראל כפי שנקבעו במגילת העצמאות. ולחברה הדתית לאומית - אין בית טוב יותר מהמחנה הממלכתי, שבו אתם לא רק מיוצגים מספרית אלא גם ערכית". הוא ציין כי מפלגתו תוכל לשמור על היהדות גם עבור החברה החרדית - ולתת מענה לצרכיה.
"ואני אומר לציבור הערבי, כמו ליתר הציבור, שאם נידרדר לממשלה קיצונית וגעזנית - אתם תהיו הראשונים להיפגע ממנה. נעשה הכול בשביל שדבר כזה לא יקרה", הוסיף גנץ. "אני מודע לחששות, מודע לציניות ומודע היטב למגבלות ולקשיים. אפשר להרכיב ממשלה יציבה שתדע להתמודד עם אתגרי הביטחון בכל הזירות הקרובות והרחוקות. אפשר להרכיב ממשלה יציבה שתפתח את המדינה ותטפל ביוקר המחייה ואפשר להקים ממשלה יציבה שתחזק את מערכת המשפט ותשיב את הביטחון והמשילות לרחובות".
קצת יותר משבוע לפני הגשת הרשימות לוועדת הבחירות, הציגו במפלגה את המועמדים לכנסת הבאה. אחרי גנץ, סער ואיזנקוט שתופסים את שלושת המקומות הראשונים, שרת העלייה פנינה תמנו שטה הוצבה במקום הרביעי, ואחריה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.
במקום השישי הוחלט להציב את שר התרבות חילי טרופר, שר השיכון זאב אלקין במקום השביעי, ח"כ מיכאל ביטון במקום השמיני, ואחריו השרים מתן כהנא ואורית פרקש הכהן שנועלים את הצמרת.במקום ה-11 הוצבה ח"כ שרן השכל, ואחריה סגן שר הביטחון אלון שוסטר, ח"כ מישל בוסקילה. סגן יו"ר הכנסת איתן גינזבורג וח"כ יעל רון בן משה.