(צילום: שמוליק דודפור, נדב אבס)

שר האוצר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס למצבה של מפלגת הליכוד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-25, ואמר הבוקר (ראשון) בבליץ ראשי המפלגות באולפן ynet: "היו לי הרבה שיחות עם ראשי סניפים של הליכוד - כולם בונים כבר תסריט של אחרי נתניהו. ראיתי גם בתקשורת שבודקים במפלגה אופציה של יריב לוין כדי למנוע מבוכה לנתניהו, למנוע פריימריז".
• כל העדכונים על בחירות 2022 במקום אחד
לדבריו, "מה שמסתמן זה שיבואו לנתניהו ויגידו לו 'אתה תישאר יו"ר הליכוד, זוז הצידה - תן ליריב לוין להרכיב ממשלה'. החרדים כנראה רוצים את זה וגם כל מיני ח"כים ליכודניקים לשעבר שהתפזרו במפלגות אחרות. הדבר הזה תופס תאוצה". ליברמן הדגיש כי "אני בטוח שהפעם תהיה הכרעה בבחירות. נתניהו יפרוש או שיפרישו אותו, אבל ברור שלא יהיו לו 61. אנחנו נקים ממשלה מצוינת עם הליכוד בלי נתניהו".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: קובי קואנקס)
חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) הגיב על דבריו של ליברמן, ואמר בריאיון ל-ynet radio כי "אלה דברים מגוחכים ולא רציניים, שכל תכליתם היא לנסות לזרוע פירוד בליכוד. על הפתק כתוב 'בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה'. התמיכה בנתניהו בתוך הליכוד היא אבסולוטית. כשאני שומע את ליברמן מדבר על שיחותיו עם פעילי ליכוד, אני מתפתה לחשוב שהוא לא מתעסק בענייני האוצר או בענייני הבחירות המקרטעים של מפלגתו".
ליברמן מצדו ציין כי "נתניהו מבין כלכלה מצוין, אבל לא אכפת לו לרמות. פעם ראשונה בחיים שהסכמתי עם סמוטריץ בנוגע לכל מה שהוא אמר על נתניהו. הוא שקרן בן שקרן". הוא הוסיף: "נתניהו לא מעניין אותי. מה שכן מפריע לי - ראיתי בכותרות באחד העיתונים 'מתהדק הקשר בין ראש הממשלה יאיר לפיד ליו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף'. אני רוצה מראש להבהיר ללפיד, לגנץ ולאחרים - מי שבונה על קואליציה עם גולדקנופף, גפני ודרעי - שלא יבנה עליי".
שר האוצר התייחס לעלייתו בסקרים של מספר 2 במפלגת הציונות הדתית, ח"כ איתמר בן גביר, ואמר כי "הבן אדם כרגע דורש את תיק ביטחון הפנים, וכנראה שלנתניהו אין בעיה לתת לו את זה. עד לפני כמה שנים הבחור הזה היה פעיל בוועד למען שחרור יגאל עמיר. אז מי שהיה פעיל בוועד כזה הופך לשר ביטחון הפנים".