ליברמן בשבתרבות: "לפיד וגנץ ייתנו לחרדים הכל"
(צילום: משה מזרחי)

פחות מ-72 שעות לפתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-25, והמפלגות המתנגדות לראש האופוזיציה בנימין נתניהו נלחמות על הקולות בתוך הגוש - ונראה כי חלקן כבר לא מנסות "לשאוב" אותם מהגוש השני. בשבתרבות בבאר שבע טען שר האוצר אביגדור ליברמן כי "לפיד וגנץ יתנו לחרדים הכל". הוא העריך כי "חיזוריהם אחר החרדים יביאו לכך שהם יכנסו לממשלה, אבל ישראל ביתנו לא תהיה בממשלה כזאת". בגוש נתניהו, מנגד, זכו ל"יום מנוחה" ולא התראיינו עקב השבת.

בחירות 2022 - כתבות נוספות

במקביל התראיין ח"כ רם שפע, יו"ר סיעת העבודה, בשבתרבות במטה אשר שבצפון, והאשים את ראש הממשלה יאיר לפיד כמי שרצה, באמצעות החיבור של העבודה עם מרצ, "לחסל ולמחוק את מפלגת העבודה". הוא הבהיר: "הפסילה של נתניהו היא לא אישית, היא מהותית. האיש הזה לא מתעניין במה שמעניין את הציבור הישראלי. יריב לוין ואפילו מיקי זוהר הרבה יותר מתעניינים בציבור, ואפשר היה לדבר איתם - אם נתניהו לא היה מונע את זה".
4 צפייה בגלריה
וחצאין שלו עם לפיד מעכשיו
וחצאין שלו עם לפיד מעכשיו
"יתנו לחרדים הכל". לפיד וגנץ
(צילום: אלעד מלכה)
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה
אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה
"לא נשב בממשלה כזאת"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
רם שפע  ישיבת סיעה מפלגת  העבודה
רם שפע  ישיבת סיעה מפלגת  העבודה
"לפיד רצה לחסל את העבודה"
(צילום: יואב דודקביץ')
יו"ר ישראל ביתנו מנגד התייחס לאפשרות שיו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון בני גנץ ימונה לראש ממשלה לאחר הבחירות ואמר כי "אני חושב שכדי שמועמד יוכל להרכיב ממשלה הוא צריך לפחות 20 מנדטים, אבל נפתלי (בנט) הוכיח שאפשר גם אחרת". הוא חלק שבחים לתפקודם של גנץ ולפיד בתפקידיהם, אך ציין כי מי שרוצה שהחרדים לא ישבו בממשלה צריך להצביע לו.
בינתיים, גם במפלגות הערביות מנסים לגייס תמיכה ציבורית וחוששים מאחוזי הצבעה נמוכים. יו"ר בל"ד, סאמי אבו שחאדה, הבהיר בריאיון ל-ynet מכפר קאסם כי "אנחנו ממשיכים עד הסוף, היו לנו אתמול סקרים מצוינים בלילה". לדבריו, "בל"ד תהיה הפתעת הבחירות. אנחנו צריכים עוד דחיפה קטנה ולדעתי אנחנו נסיים מעל אחוז החסימה. אנחנו כמעט שם".
עוד היום הוא ימשיך לכנסים גדולים ברהט וביפו. "אנחנו מתגברים את הפעילות שלנו בשטח. המסר שלי לחברה הערבית הוא לצאת להצביע. 35% מאלה שמצביעים מחליטים בשבוע האחרון, כמעט מחציתם זה בערב יום הבחירות. אנחנו בימים עמוסים בעבודה. כל מי שאכפת לו מבל"ד צריך לתמוך בנו, שתי המפלגות האחרות יעברו את אחוז החסימה - כל קול לבל"ד זה עוד ארבעה חברי כנסת".
יו"ר בל"ד: "נהיה הפתעת הבחירות"
(צילום: חסן שעלאן)

בצהריים כינסו גם שותפיה לשעבר של בל"ד, ראשי חד"ש-תע"ל, מסיבת עיתונאים בשפרעם שבה הזהירו אף הם מממשלה עתידית בראשות נתניהו. "הליכוד הכין תוכנית שלמה בה הוא מתמקד בהפלת חד"ש-תע"ל מתוך הבנתם כי הפלת הרשימה פירושה ניצחון של נתניהו, מחנה בן גביר וסמוטריץ' והקמת הממשלה שלהם", טען יו"ר הרשימה איימן עודה. "כוחו של בן גביר עולה עד כדי כך שהוא הפך לכוח מס' 1 בקרב הצעירים היהודים. האם הנוער הערבי יסכים לא להגיב להסלמה של השיח הפשיסטי הזה? נעמוד בחיבוק ידיים אל מול האיום להפוך את הסכסוך לדתי? ומול האיום של סמוטריץ' להסתער על יפו ועכו ולבצע מעשי טבח בצעירים שלנו?", הוסיף עודה.
לדברי עודה, הסקרים הפנימיים של המפלגה "מטרידים", על רקע ההערכה שהמפלגה מתנדנדת סביב אחוז החסימה. "אנחנו עולים בהתמדה, אבל צריך תמיכה חזקה כדי שנוכל להיות באזור הבטוח ולעלות עוד ועוד", הוסיף. ח"כ אחמד טיבי הוסיף: "אנו עדים לקמפיין של הליכוד להפלת חד"ש-תע"ל. כל ניסיון להשפיע על קולות הרשימה נדחה, ועל הצוותים שלנו להגיב לקמפיין הזה בהכפלת המאמצים בשטח. הרשימה מתקדמת לאט לאט, אבל היא זקוקה לזינוק, גיוס גדול ורחב יותר ויותר הצבעות כדי שהנציגות הזו תהיה במעגל הבטוח, ותעלה מעל אחוז ההצבעה".
4 צפייה בגלריה
שלטי בחירות טייבה
שלטי בחירות טייבה
שלטי בחירות של חד"ש-תע"ל בטייבה. "הסקרים הפנימיים מטרידים"
(צילום: AFP)
חברת הכנסת יעל רון בן משה מהמחנה הממלכתי התראיינה אף היא היום והבהירה כי "אנחנו לא נשב עם נתניהו בשום ממשלה". לדבריה, "כשהליכוד יחליט לשים את מדינת ישראל לפני הכל, נשב איתם. עד אז, לא. אם לביבי יהיו 61, אנחנו נשרת את העם מהאופוזיציה". היא גם התייחסה לאפשרות של הקמת ממשלה שנשענת על חד"ש-תע"ל ושללה אותה על הסף: "לא נשב בממשלה שבה צריך לבקש אישור למבצעים מעאידה תומא-סלימאן. לכן, ללפיד אין דרך להרכיב ממשלה, המספרים לא מתכנסים לזה".
יש לציין כי המאמצים שהושקעו על-ידי המפלגות מאז החזרה מתקופת החגים עדיין לא מצביעים על הכרעה בבחירות הקרובות. לפי הסקרים אמש, האחרונים שניתן לפרסם לפי החוק, אף גוש לא מגיע ל-61 מנדטים - אך חד"ש-תע"ל עשויה להטות את הכף. לפי הסקר בחדשות קשת הליכוד זוכה ל-31 מנדטים ויש עתיד ל-25 מנדטים. הציונות הדתית נשארת המפלגה השלישית בגודלה גם הפעם וקיבלה 14 מנדטים, והמחנה הממלכתי רק 11.
המפלגות החרדיות עומדות על 8 מנדטים לש"ס ו-7 ליהדות התורה, וישראל ביתנו נותרה יציבה על 5 מנדטים. העבודה ומרצ מקבלות 5 מנדטים כל אחת. רע"מ של מנסור עבאס עוברת עם 4 מנדטים ובניגוד לסקרים הקודמים, גם חד"ש-תע"ל של טיבי ועודה עוברת בתוצאה דומה. בל"ד, שהתפלגה מהרשימה המשותפת בבחירות האחרונות, זוכה ל-1.6% מכלל הקולות ולא עוברת את אחוז החסימה. הבית היהודי עם תוצאה כמעט זהה - 1.5% - גם היא לא עוברת.
בחדשות רשת הליכוד זוכה ל-30 מנדטים בלבד, והציונות הדתית מתחזקת על חשבונו ל-15 מנדטים. יש עתיד מתחזקת גם כן ומקבלת 27 מנדטים. המחנה הממלכתי מקבל 10 מנדטים בלבד. המפלגות החרדיות עומדות גם כן על 8 מנדטים לש"ס ו-7 מנדטים ליהדות התורה, וישראל ביתנו עם 5. העבודה מתחזקת במנדט ל-6 ואילו מרצ עם 4.
לעומת הסקר בחדשות קשת, בל"ד זוכה ל-2.75% וקרובה יותר לאחוז החסימה, והבית היהודי מקבל 2% ועדיין לא מצליח לעבור את המשוכה. עם זאת, הסוקרים מצביעים על עלייה בשיעור ההשתתפות של האזרחים הערבים, ולפיהם 51% השיבו כי בכוונתם להצביע ביום שלישי הקרוב.