בליץ בחירות ח"כ אמיר אוחנה הליכוד
(צילום: משי בן עמי, שמוליק דודפור)

יום לפני הבחירות, אמר היום (שני) ח"כ אמיר אוחנה באולפן ynet כי הוא חושש מאוד שלפיד ויש עתיד ישיגו יותר מנדטים מהליכוד - והרכבת הממשלה תוטל עליו. "הוא הרי מומחה בלשחד, ראינו שהוא נתן לנפתלי בנט עם 6 מנדטים את ראשות הממשלה – ואני מאוד חושש מהאפשרות הזאת". השר מאיר כהן מיש עתיד סירב להצהיר שלפיד לא יישען מבחוץ על חד"ש-תע"ל, וגם לא הסיר מהשולחן אפשרות של שיתוף פעולה עם המפלגות החרדיות.
"איתמר בן גביר בוודאי יהיה בממשלה, וגם סמוטריץ', אבל באיזה תפקיד - נדע רק לאחר הבחירות, ובמידה ואנשינו ייצאו ויצביעו - כי כרגע אנחנו בתיקו עם יתרון קל - נוכל להביא הכרעה טובה לישראל", אמר אוחנה.
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
(צילום: קובי קואנקס)
-כשאתה רואה את בן גביר יוצא במסיבות עיתונאים ומפריז בכל מיני יוזמות - הדבר האחרון אולי שנתניהו צריך בשיח עכשיו - אתה אומר שהוא לא מבין את האינטרס של הגוש? "אני חושב שרובנו היינו רוצים 61 ח"כים בצלמנו ובדמותנו אבל זה כנראה לא יהיה וזה גם לא היה אף פעם. תמיד יש שוני בין הגישות השונות".
"אני נמצא בשטח הרבה מאוד, בשווקים בערים בכפרים – בכל המקומות", אמר אוחנה. "התחושה שהפעם אם הציבור שלנו יוצא אנחנו מביאים את זה - אפילו לא עם 61. אני חושב שאם הציבור ייצא בהמוניו אנחנו יכולים להביא מספר גדול יותר של מנדטים, קואליציה יציבה ב-4 שנים – אני מאמין בזה באמונה שלמה".
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"לא מאמין למילה שיוצאת לה מהפה". איילת שקד
(צילום: קובי קואנקס)
אוחנה התייחס לפרסום אתמול ב-ynet על כך שבן גביר רוצה לקדם חוק צרפתי רטרואקטיבי שיסייע לנתניהו. "חד משמעית יש לבצע תיקונים ורפורומות במערכת המשפט, אני לא חושב שיש מישהו שעמד מול המערכת כמוני, כשר משפטים, ונאבק בקלקולים הרבים שיש בה. אבל נתניהו הודיע בצורה חד משמעית – כל תיקון ושינוי ורפורמה לא יחול על משפטו שלו, אגב הוא גם לא צריך, מי שרואה ולשמחתי אנחנו בעידן של הרשתות החברתיות – מה קורה באולם בית המשפט. התיקים מתמוטטים ואגב לא בכדי את לא שומעת את לפיד ואת כל היריבים הפוליטיים מדברים על התיקים. למה? כי התיקים קרסו כבר, נפלו. לכן נעשה את התיקון ואת הרפורמות אבל לא בהקשר של משפט נתניהו".
אוחנה אמר כי אין שום סיכוי שאיילת שקד תעבור את אחוז החסימה. "מתחייבת שתשב איתנו? היא גם התחייבה לפני הבחירות שלא תשב עם מנסור עבאס ולא תיתן ללפיד להיות רה"מ, ההתחייבות שלה שווה בעיני כקליפת השום. בוודאי שאני לא מאמין לאף מילה שיוצאת לה מהפה. היא חלק מגוש השמאל ולא תעבור את אחוז החסימה, אין סרט כזה".
בליץ בחירות ח"כ מאיר כהן שר הרווחה והביטחון החברתי יש עתיד
(צילום: משי בן עמי, שמוליק דודפור)

שר הרווחה מאיר כהן מיש עתיד טען באולפן ynet כי מפלגתו לא מכוונת למצביעי מרצ והעבודה, בניגוד לטענות שנשמעות במפלגות עצמן. "אנחנו לא שותים אותן. כשאנחנו מדברים עם מישהו והוא אומר שהוא מצביע העבודה או מרצ, אנחנו אומרים לו אהלן וסהלן, לך עם ההחלטה שלך. אבל יש הרבה מאוד קולות של מתלבטים, ומהם אנחנו מבקשים שיצביעו ליש עתיד".
כהן טען כי חד"ש-תע"ל לא תשב בממשלה עתידית שיקים לפיד. "בזמן האחרון יש אמירות מאוד קיצוניות לכן אני אומר: הם לא ישבו בממשלה שלנו. אני חושב שאף אחד במדינה לא יכול להגיע למציאות שבה מפלגה במדינת ישראל יוצאת חוצץ כנגד המדינה, חייליה וכל הערכים שלה".
3 צפייה בגלריה
מאיר כהן בריאיון באולפן
מאיר כהן בריאיון באולפן
"בקשר עם החרדים". מאיר כהן
(צילום: הדר יואביאן)
-למה לפיד בפעם המיליון ששואלים אותו לא מוכן להגיד שלא ייתמך בהם מבחוץ? בוא נחדד את זה, האם הסתמכות כן? "הם לא יישבו בממשלה שלנו".
-האם תסתמכו עליהם? "אנחנו לא מבקשים מהם דבר וחצי דבר".
-אתה מתחמק. האם תסתכמו על חד"ש-תע"ל? "אנחנו לא מסתמכים עליהם. אם אני אומר על מישהו שהוא לא יישב בממשלתי, אני גם לא מסתמך עליו. מה שהם יעשו - זו ההחלטה שלהם. זה פרלמנט, זו כנסת".
-הם לא יעשו את זה בחינם. "תראי גם הם מבינים שיש ראש ממשלה שעושה הכל בכדי להשקיע גם בחברה הערבית, אחרי הרבה מאוד שנים של הזנחה. הם יקבלו את ההחלטה שלהם".
-ליברמן ישב אתמול באולפן הזה ואמר שיש עתיד, בתרגום חופשי שלי – מתחנפים לחרדים, רוצים אותם בתוך הממשלה ומוכנים למכור את כל הערכים שלהם. "אני שנה וחצי שר, אני רואה את חבריי השרים - אף אחד לא מכר שום דבר לחרדים. הם לא מוקצים, הן מפלגות דתיות. יש דברים מאוד ברורים כשמקימים ממשלה, יש קווי יסוד לממשלה ואם הם עומדים בקווי יסוד ומבינים שזה דבר שצריך לכבד אותו – אנחנו לא פוסלים אף אחד".
-לימודי ליבה זה קו אדום מבחינתך? "בוודאי, בוודאי, בוודאי".
שר הרווחה טען כי מפלגתו נמצאת בקשר עם המפלגות החרדיות. "כן בוודאי. אנחנו מדברים איתם, אנחנו חברים שלהם ואנחנו נפגשים".
-אז כמחווה של רצון טוב תסכים למשל לבטל את המס שהטיל שר האוצר על שתייה ממותקת ועל חד פעמי? צעד שהתפרש כצעד נגד חרדים. "בזה דווקא תמכתי. כשמסתכלים לטווח הרחוק, וכשמסתכלים על מספר חולי הסוכרת וכמה המדינה מוציאה – רצוי שחוקים כאלה יעברו. אני אוכל לפעמים עם חברים טובים שלי שכל חייהם שתו קולה והיום נמצאים במחלקות לטיפול בסוכרת".