חבר הכנסת הפורש מימינה עמיחי שיקלי, ששוריין במקום ה-14 בליכוד, התייחס הבוקר (חמישי) לפסילת מועמדותו בבחירות הקרובות, ואמר בריאיון לישי שנרב ושרון כידון ב-ynet radio: "אני חושב שהשופט עמית הוא איש לא רציני. טרחתי לקרוא פסקי דין שלו ובאמת שהתרשמתי מיכולותיו הוורבליות - אין ספק שמדובר גם במשורר מוחמץ".
2 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
עמיחי שיקלי
(צילום: דוברות הכנסת)
2 צפייה בגלריה
השופט יצחק עמית
השופט יצחק עמית
השופט יצחק עמית
(צילום: אתר בתי המשפט)
לדבריו, "לשיטת השופט עמית, אין שופטים בירושלים. הוא הפך את פסיקתם של שלושה שופטי מחוזי לאבק. שלושה שופטי מחוזי בירושלים לא מודעים למה הם כן מוסמכים ולמה הם לא מוסמכים? לשופט עמית אין סמכות לדון לבד בנושא. יש ועדה - זה כתוב בחוק שחור על גבי לבן".
לטענת שיקלי, אם בית המשפט העליון לא יקבל את ערעורו - יכבד את ההחלטה, אך בד בבד הבהיר כי "זו זכותי הדמוקרטית להביע ביקורת על הרשות השופטת - גם אם זה לא נוח למישהו. השופט עמית בא ורומס ברגל גסה הסכם פשרה. הוא הופך את העקרונות שלו - כשהיה מדובר בהיבא יזבק, בעופר כסיף ובחנין זועבי - הוא יצא מגדרו כדי לאשר את ההשתתפות שלהם בכנסת. הוא מגמתי בפסיקות שלו, אני לא סומך עליו. שיקול דעתו מושפע ממניעים פוליטיים וזה מטריד אותי מאוד".
הוא הוסיף: "אני אומר בצורה מפורשת - האיש הוא אידיאולוג. חד וחלק. יש לו דעות פוליטיות מוצקות והן באות לידי ביטוי. הוא מערער את האמון בבית המשפט העליון, אז שיבוא בטענות לעצמו ולעצמו בלבד".
בתוך כך, שיקלי התייחס לדבריו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שהצהיר בפני קהל בחמישי האחרון כי "מי שלא רצה אותך כח"כ - יקבל אותך כשר", וציין: "אם יש משהו שלמדתי מבנט - זה לא לכוון לשום משרה ותפקיד".
נתניהו לשיקלי: מי שלא רצה אותך כח"כ - יקבל אותך כשר

לדבריו, "מה שמעניין אותי כרגע זה לא תפקידים כאלה ואחרים. אותי מעניין שב-1 בנובמבר הציבור ישים בקלפי מחל, מחל ועוד מחל - זה מה שאני מתחבר אליו".
כשנשאל אם הוא מאמין שנתניהו יקיים את הבטחתו לאחר הבחירות ואכן ימנה אותו לשר, השיב: "אני מאמין שאם יהיה ניצחון מובהק - הוא בוודאי יעמוד בהבטחתו".