(צילום: שמוליק דודפור, נדב אבס)

שרת התחבורה, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, התייחסה לעצרת לזכרו של יצחק רבין שארגנה מפלגתה - והתקיימה שלושה ימים לפני הבחירות לכנסת ה-25 - ואמרה הבוקר (ראשון) בבליץ ראשי המפלגות באולפן ynet: "העצרת לא הייתה מפלגתית, אלא ציבורית ופוליטית - כדי להזכיר שהרצח היה רצח פוליטי, ושההסתה שהובילה אליו אורגנה על ידי נתניהו - בהשתתפות מאוד פעילה של בן גביר".
• כל העדכונים על בחירות 2022 במקום אחד
לדבריה, "נתניהו מוביל משנת 1993 ועד היום קמפיין של הסתה, גזענות, שנאה ודה-לגיטימציה לכל מי שלא מתיישר איתו. בשנים האחרונות אנחנו רואים את זה מופעל גם על אנשי ימין מובהקים". מיכאלי הדגישה כי "לנתניהו יש אחריות ברצח רבין בכך שהוא הוביל את ההסתה הזו - המשפטים שהוא אומר בעצמו, כל המפעל הענק הזה של אלימות".
1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)
שהוביל לרצח פוליטי ועלול להוביל עוד לרצח פוליטי? "בוודאי, איזו שאלה? זאת המציאות, והגיע הזמן להפסיק למרוח ולטייח. הסכנה היא עוד לפני רצח פוליטי, מספיק גרוע מה שאנחנו רואות: רמיסת מערכת המשפט, הפערים החברתיים והכלכליים, השסע הנורא בעם והעובדה שביטחון ישראל נחלש תחת נתניהו".
מיכאלי התייחסה לעלייתו בסקרים של מספר 2 במפלגת הציונות הדתית, ח"כ איתמר בן גביר, ואמרה כי "הפופולריות שלו קרתה אחרי שנתניהו הכניס אותו לכנסת כחבר כנסת, לפני כן הוא לא קיבל את הבמה ואת הלגיטימציה הזאת. צריך להגיד - כשבן גביר מסתובב ומנופף באקדח כאילו זה יכול לפתור משהו - צעירים מתלהבים. זה מסוכן נורא".
בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה אמרה כי "ראיתי בטור של נחום ברנע ביום שישי שלפיד אומר בקולו שלדעתו למפלגת העבודה אין זכות קיום. אני לא מאמינה במאבקים בתוך הגוש, להפך". לדבריה, "אמרתי שאני אמליץ על לפיד, אני באופן אישי. אני מרגישה שאנחנו חייבות וחייבים למנוע את חזרתו של נתניהו, וצריך לעשות את המקסימום ביחד כדי להגדיל את הגוש ולהבטיח את נצחונו - ובתוכו מפלגת העבודה".