1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
נתניהו ובן גביר
(צילום: EPA, קובי קואנקס)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אומר בקולו כי יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר יהיה שר בממשלתו, אם לגוש הימין-חרדים יהיו 61 מנדטים בבחירות לכנסת ה-25. "כן, בהחלט", ענה לשאלה אם בן גביר יהיה שר בריאיון בוועידת ערוץ 14.
נתניהו הבהיר כי יפנה תחילת לשלושת המפלגות הנוספות בגוש - הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה - ולא למחנה הממלכתי שבראשות גנץ. "אני קודם אפנה לגנץ? זה הבל. הוא שמאל", אמר נתניהו. בתשובה לשאלה לגבי רצונו של בצלאל סמוטריץ' בתיק הביטחון ענה: "לצערי, זה לא מה שיהיה. בעצם לשמחתי".
בן גביר, בריאיון היום לאולפן
(צילום: אלכס גמבורג, אסף חן)

ייתכן שדברי יו"ר הליכוד על כך שבן גביר יכהן כשר נאמרו על רקע העלייה המתמדת בסקרים של הציונות הדתית-עוצמה יהודית, במקביל לירידה הקלה בכוחו של הליכוד. האמירה הברורה של נתניהו נאמרה שבוע בלבד לאחר שנתניהו סירב לעלות לבמה בחגיגות שמחת תורה בכפר חב"ד - עד שבן גביר יירד ממנה.
בתגובה לדברי נתניהו נמסר מיש עתיד: "הליכוד, שבעבר חבריו היו יוצאים מהמליאה בנאומיו של הרב כהנא, מכניסים בדלת הראשית לממשלה את ממשיך דרכו ותומך הטרור המורשע - איתמר בן גביר. אסור לאפשר לו להיות השר לביטחון פנים של יו"ר האופוזיציה הסחיט. יחד עם השותפים סמוטריץ' ואבי מעוז, הם יהרסו את מוסדות החוק והדמוקרטיה - רק כי ביבי פוחד ממשפטו. רק יש עתיד גדולה וחזקה תוכל להקים ממשלה ליברלית ויציבה ללא הקיצוניים".
בעבר נתניהו נשמע אחרת לחלוטין בנוגע לאפשרות שבן גביר יכהן כשר. לפני הבחירות האחרונות, אז עוד כיהן כראש הממשלה, הוא אמר כי זה לא יקרה. "מעניין שלא מדברים על כך שלפיד יקים ממשלה עם מספר 7 במפלגת העבודה, שאמרה שהיא לא קמה לצפירה ביום השואה. זו צביעות לשמה", אמר אז.
גם לפני הבחירות בספטמבר 2019 הבהיר יו"ר הליכוד כי יו"ר עוצמה יהודית לא יכהן כשר. "מתחייב בקולי - בן גביר לא יהיה שר", אמר אז.