לפיד בישיבת הסיעה, הבוקר

שבועיים לפני הבחירות החמישיות תוך שלוש שנים, ושנתיים וחצי לאחר שפירק את רשימת כחול לבן עם בני גנץ, ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום (שלישי) לראשונה לקמפיין של שר הביטחון שמקדם את מועמדותו לראשות ממשלה אף שהסקרים מנבאים לו 12 מנדטים בלבד.

בחירות 2022 - כתבות נוספות:

בישיבת הסיעה של יש עתיד שערך בתל אביב נשאל לפיד אם מועמד עם 12 מנדטים יכול להרכיב ממשלה, ומבלי שציין את שמו המפורש של שר הביטחון אמר כי "אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להקים את הממשלה הבאה". עם זאת, לפיד הדגיש כי הוא לא מתחרט על הקמת הממשלה עם נפתלי בנט, שעמד בראשה כשמפלגתו קיבלה שבעה מנדטים בבחירות הקודמות. "זאת לא הייתה טעות", אמר.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד
"אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להקים את הממשלה הבאה". לפיד, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
עוד קודם לכן אמר לפיד בנאומו כי "מבחינת רוב אזרחי ישראל שהיו עסוקים עד עכשיו בחגים, היום מתחילה מערכת הבחירות". הוא התייחס לתוכניתו של בצלאל סמוטריץ' לרפורמה משפטית שבמסגרתה יבוטלו עבירות מרמה והפרת אמונים לפוליטיקאים."אם החבורה הזאת תעלה לשלטון, הם יעשו כל מאמץ לבטל את הדמוקרטיה של מדינת ישראל ויעשו כל מאמץ לבטל את משפט נתניהו", אמר לפיד.
הוא טען כי ממשלתו שמרה על עצמאות בית המשפט, על שלטון החוק, על זכויות להט"ב וזכויות נשים ואמר: "אנחנו לא ניתן לשחיתות לחזור. ישראל לא תהיה מדינה שמנוהלת בידי אנשים שרוצים להחזיר אותנו אחורה.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: EPA)
"במקום שבן גביר יתרוצץ בלילות עם אקדח ויסכן את החיילים והשוטרים שלנו, הוצאנו לדרך תוכנית אמיתית שמביאה משילות וסדר למדינה", אמר לפיד. "הוספנו אלפי שוטרים לרחובות, 26 פלוגות מג"ב חדשות, משמר לאומי של 30 אלף איש. מלחמה בפרוטקשן, מלחמה באלימות בחברה הערבית ומלחמה באלימות כלפי נשים".
בהמשך השיב לפיד לשאלת ynet על האפשרות לנהל עימות מצולם מול ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, והשיב כי "אין לי שום בעיה לעימות מולו, אבל כרגע אנחנו לא רואים שום רצון לעימות כזה מהצד השני".
הוא התייחס לשיעור ההצבעה הנמוך בחברה הערבית - שלפי ההערכות יהיה גורם מכריע בבחירות הקרובות, ואמר כי הוא קורא לאזרחים הערבים להצביע "לא בגלל עניין של גושים, אלא בשל היותם אזרחי מדינת ישראל".
מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה להתבטאות לפיד: "ללפיד אין ממשלה, זה עניין של מספרים ואף אחד לא מתכוון להקים ממשלה עם המשותפת. את הממשלה הבאה יקים רק מי שיכול לפרק את גוש נתניהו ולאחד את העם - בני גנץ".