נאום נתניהו: "על סף ניצחון גדול"
(צילום: סנטרל, משי בן עמי, ירון ברנר, אורי דוידוביץ', אלכס בורטמן)

1996, 2009, 2013, 2015, 2020 - וגם 2022? יו"ר הליכוד בנימין נתניהו קרוב לקדנציה שישית כראש הממשלה לאחר שמדגמי הטלוויזיה - והעדכונים שנערכו בהם במהלך הלילה - הראו כי לגוש בראשותו יש 62 מנדטים המספיקים להקמת ממשלה. בנאום לילי בבנייני האומה הצהיר נתניהו כי הוא ומפלגתו "על סף ניצחון גדול מאוד", סקר את מטרותיו בממשלה שירצה להקים - אבל לא הזכיר את מערכת המשפט ולא מנה את המפלגות שאיתן ירצה להקים קואליציה. "העם רוצה דרך אחרת. אדאג לממשלה לאומית שתדאג לכולם", הוסיף נתניהו.
6 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו חוגגים. "על סף ניצחון גדול מאוד"
(צילום: AP)
"תודה רבה לכם, תודה רבה", פתח נתניהו את נאומו בבנייני האומה. פעילי הליכוד קראו מהקהל: "ביבי מלך ישראל, היידה שרה". יו"ר הליכוד המשיך את נאומו באומרו: "היום זכינו להבעת אמון אדירה. אני מבקש קודם כל להודות לאזרחי ישראל. ראיתי דברים מדהימים - אזרחים מעל גיל 90 או 100 שעמדו בתור ביודעם אילו בחירות קריטיות אלו".
בהמשך נאומו אמר נתניהו לקהל שהוסיף לשיר "ביבי מלך ישראל": "תיקון קטן - אני לא מלך. אני צריך להיבחר ואני איבחר בזכותכם. התברר שוב שהליכוד היא המפלגה הגדולה בישראל בפער משמעותי. אני חייב לציין שגם שותפינו למחנה הלאומי זכו להישגים משמעותיים. כל הכבוד להם, שוחחתי איתם קודם".
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: רויטרס)
נתניהו ביקש להמתין עם החגיגות עד התוצאות הסופיות. "עדיין צריכים לחכות. אבל דרך הליכוד הוכיחה את עצמה. מ-52 מנדטים בבחירות האחרונות אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד, ואין להמעיט בגודל השינוי שקרה כאן בשנה האחרונה. העם רוצה דרך אחרת, זה ברור לגמרי. הוא רוצה ביטחון, להוריד את יוקר המחיה. הוא רוצה עוצמה ולא חולשה, הוא רוצה תקיפות עם תבונה. הוא רוצה להחזיר את הגאווה הלאומית, ורוצה מדינה יהודית".
"הוא רוצה ראש ממשלה שידאג קודם כל לחיילים שלו, לשוטרים שנאבקים מול איומי מוות כל יום, לדאוג ולא להקריב סתם חיים", הוסיף נתניהו, "ולא להיכנס להרפתקאות מיותרות. להיות מאוד תקיפים לשמירה על הביטחון שלנו אבל לעשות מתוך דאגה אמיתית ואחריות לכל חייל ואזרח, לכל אמא ואבא שמפקידים בידינו את הבנים שלהם".
"אנחנו עדיין לא יודעים את תוצאות האמת, אבל בכל מקרה אנחנו מבקשים טוהר בחירות מלא, כי זה הבסיס לדמוקרטיה", אמר עוד נתניהו בנאומו. "אם אכן תוצאות הבחירות ישקפו את תוצאות המדגמים - אדאג לממשלה לאומית שתדאג לצורכי כולם. אעשה זאת מתוך שליחות עצומה. נחזיר את הביטחון, נוריד את יוקר המחייה, נרחיב עוד יותר את מעגל השלום ונדאג לכוח עולה".
6 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
החגיגות במטה הליכוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
חיבוק בין אוחנה לשיקלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
עזבו את ימינה - ויהיו חלק מהקואליציה הבאה?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נתניהו הבטיח גם לפעול להורדת הלהבות בשיח הציבורי ולאיחוי הקרעים, כלשונו. "בחודשים האחרונים חרשתי יחד עם שרה ועם עוד רבים את הארץ לכל רוחבה. כל העם בא. פגשתי אלפים רבים. ראיתי את האהבה. בעזרת השם נפעל יחד ויחד נעשה ונצליח".
לפי המדגמים, הליכוד זכה ל-32-30 מנדטים. לשותפותיו הפוטנציאליות היה זה ערב אפילו יותר מוצלח. הציונות הדתית התחזקה לפי המדגמים לשיא של 13 עד 15 מנדטים, ש"ס טיפסה לעשרה מנדטים ויהדות התורה נשארה יציבה על שבעה.
אבל המאבק לא הוכרע סופית, גם עקב העובדה שבל"ד קרובה לפי המדגמים המעודכנים לעבור את אחוז החסימה. מנגד, עדכוני המדגמים בלילה הראו כי מרצ קרובה לרדת אל מתחת לאחוז החסימה.
850 בחירות 2022 מפת הבחירות
מיד לאחר פרסום המדגמים ערך נתניהו שיחת ועידה עם כל ראשי הגוש, וביקש מהם להגביר את תשומת הלב לכל דיווח של זיופים. "זו התחלה טובה, אבל אלו לא תוצאות האמת - וגם אותן אין לזייף", אמר נתניהו בתגובה ראשונה.
עם זאת, בוועדת הבחירות המרכזית הדפו את טענות נתניהו ואמרו: "אין בסיס לשמועות חסרות שחר על 'זיופים' במגזר הערבי". במשטרה אמרו כי התקבלו פניות בדבר אירועים במגזר הערבי, וגם שם ציינו כי "נכון לעת זו, אין בסיס לפניות אלה. כל פנייה ותלונה שהתקבלה ומתקבלת בנוגע לאי סדרים - נבדקת".
נתניהו זכה היום לאבטחה ברמה של ראש ממשלה לכל דבר ועניין מצד היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, שהעדיפה לא לקחת סיכונים. בשבועיים האחרונים של הקמפיין עלתה רמת האבטחה על נתניהו, והיום הגיעה לשיא - רמת אבטחה של ראש ממשלה.
דרעי מרוצה: "הישג אדיר"
(צילום: אלכס גמבורג)

בש"ס נשמעו מרוצים מתוצאות המדגמים שניבאו להם לפחות 10 מנדטים ובמטה המפלגה צעקו: "ליברמן הביתה" ו"ליברמן למזבלה". יו"ר ש"ס אריה דרעי, ששוחח עם נתניהו עוד לפני שיחת הוועידה שזה ערך עם ראשי הראש, אמר: "זכינו בהישג אדיר ונחזור בקרוב להנהגת המדינה. נפעל בכל הכוח למען השכבות החלשות, למען חיזוק הזהות היהודית של ישראל ולמאבק ביוקר המחיה".
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר אחרי שהמנדטים ניבאו למפלגתו 15-13 מנדטים: "היום הציונות הדתית עושה היסטוריה עם ההישג הגדול ביותר למפלגה דתית לאומית מאז קום המדינה, הישג שמצטרף למה שמסתמן כניצחון והכרעה של המחנה הלאומי". שותפו איתמר בן גביר נאם על רקע קריאות "מוות למחבלים", ואמר: "הגיע הזמן שנחזור להיות בעלי הבית של המדינה שלנו".