יו"ר סיעת כחול לבן לשעבר איתן גינזבורג מהמחנה הממלכתי, אמר היום (ראשון) בריאיון ליואב רבינוביץ ודודו ארז ב-ynet radio כי הוא בטוח שהחרדים "יעשו סיבוב מחדש כשיבינו שהאפשרויות הן בחירות שישיות כשיאיר לפיד הוא ראש הממשלה, או ממשלה עם גנץ", ולא פסל שגם כמה חברי כנסת מהליכוד יצטרפו לממשלת גנץ.
"החרדים מדברים איתנו בחדרי חדרים, ויש היתכנות לדבר הזה", אמר גינזבורג. "אם החרדים יבינו שנתניהו לא יכול להקים ממשלה בפעם החמישית מאז שבני גנץ נכנס לפוליטיקה, הם יבינו שזה או בחירות שישיות כשיאיר לפיד הוא רה"מ, או ממשלה עם בני גנץ, החרדים, יש עתיד, מרץ, העבודה, ליברמן ורע"מ - שאיתם נקים ממשלה רחבה ויציבה". גינזבורג אף הוסיף כי הוא לא פוסל "שיהיו גם כמה אנשים מהליכוד בממשלה הזאת".
1 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג
איתן גינזבורג
"נתניהו רימה אותנו ושיקר לנו". גינזבורג
(צילום: קובי קואנקס)
- אמנם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התחייב כי לא יישב עם נתניהו בכל תרחיש, אך האם יש ערך להבטחות? גנץ כבר הפר הבטחות. "גנץ יכול היה להיות ראש הממשלה יום לפני הקמת ממשלת השינוי והוא סירב. הוא יכול היה להיות ראש הממשלה בערב פיזור הכנסת האחרונה וסירב. הגיע הזמן לזרוק את הספין הזה לפח".
- ספין כבר אי אפשר לקרוא לזה אחרי שהוא כבר הפר את ההבטחה, זו הבעיה. "אנחנו לא נשב עם נתניהו, מכיוון שהיינו האחרונים להיות איתו בממשלה, כשבאנו אליו בשעת משבר והקמנו איתו ממשלה. היינו במצב הקשה ביותר בשנים האחרונות - כלכלית, פוליטית ובריאותית. ברגע שהוא רימה אותנו ושיקר לנו, ואחרי ששילמנו מחיר פוליטי מאוד כבד, הודענו שלא נשב איתו וגם הוכחנו את זה בשנה האחרונה כמה פעמים. אנחנו אלה שיכולים להביא היום לממשלה רחבה".
- תתאר לי את הממשלה הזאת. "הממשלה הזאת תהיה תלויה בתוצאות, והיא תהיה בין המועמדים שיהיו מועמדים לראשות הממשלה, או ממשלת נתניהו עם 61, ואז כל השיח הזה כבר לא רלוונטי".
- מה האפשרות השנייה? "שנלך לבחירות שישיות, כי ללפיד אין ממשלה. זה עניין של מספרים".