שר המשפטים גדעון סער (המחנה הממלכתי) התייחס הבוקר (חמישי) ב-ynet radio להרכב הממשלה בבחירות הקרובות ואמר כי "לנתניהו יש רק ממשלה אחת שהוא יכול להקים - וגם את זה הוא לא מצליח לעשות במשך ארבע מערכות בחירות - וזו ממשלה קיצונית. הוא נסחט בניגוד לאינטרס הלאומי שלו".
לדבריו של סער, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לא היה נפגש עם מפלגת נעם לפני כשמונה-תשע שנים - ומשכנע אותה להתאחד עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - שרצים תחת רשימה אחת. "נעם מפלגה מאוד קיצונית וגם הומופובית, שתיקח את ישראל למקומות קיצוניים. נסגרו לנתניהו האופציות", אמר. סער אף התייחס להבטחת נתניהו בפני מרכיבי יהדות התורה להשוות את תקציב המוסדות החרדיים שלא מלמדים ליבה לזה של החינוך הממלכתי, והדגיש: "זה דפוס אצל נתניהו - כמו שבחר לא להעביר תקציב".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער באולפן
גדעון סער באולפן
"מחנה הימין משחקים על חצי מגרש". גדעון סער
(צילום: יריב כץ)
הוא הוסיף כי "כולנו יודעים שזה משקף אינטרס פוליטי ולא לאומי - מה שמסמל את נתניהו. המצב הזה מאוד מצער אותנו, ומהווה פגיעה בעתיד המדינה ובציבור החרדי. הרוב הגדול של מצביעי הליכוד מתנגדים לזה ותומכים במקצועות הליבה".
נזכיר כי הסיכום הושג בעקבות לחץ כבד שהפעיל נתניהו, ובמסגרתו התחייב כי אם ייבחר לראש ממשלה, ישווה כאמור את תקציב המוסדות החרדיים שלא לומדים ליבה לזה של החינוך הממלכתי. כך למעשה התייתר הצורך של חסידות בעלז להקים מסלול חדש, דבר שהכעיס את שותפיהם הליטאים, המיוצגים על ידי דגל התורה.
לשאלה האם הוא מסכים עם דבריה של שרת הפנים איילת שקד (הבית היהודי), שטענה כי ממשלת השינוי הייתה "אילוץ שנוצר מחרמות", השיב שר המשפטים: "ממש לא. אני שלם עם זה, זה היה דבר חשוב ביותר. הממשלה עשתה דברים חשובים מאוד - אני ממש לא רוצה לחשוב מה היה קורה אחרת. כנראה שהיא חושבת שנוח לה להגיד את זה עכשיו מבחינה פוליטית".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
על בנימין נתניהו: "נסגרו לו האופציות"
(צילום: מוטי קמחי)
לטענתו, "מחנה הימין משחקים על חצי מגרש, הרשימה היחידה שחוצה גושים היא המפלגה שלנו. מאחר שהמערכה הזו תוכרע על-ידי חודי קולות, הרשימה שלנו היא הכי חשובה".
לפני כמה ימים איזנקוט אמר שראש מפלגה עם 13-12 מנדטים לא יכול לכהן כראש ממשלה, אתה מסכים? "בעזרת ה' נהיה יותר חזקים. הוא ניסה לבטא את הרצון שיהיה מספר דו ספרתי של מנדטים, אפשר להבין את זה. החולשה של ראש הממשלה עם מעט מנדטים התבטאה בכך שגם שבתוך סיעתו שלו אנשים עזבו אותו ובעצם פירקו את הממשלה".
מבחינתך בני גנץ יכול להיות ראש הממשלה עם מספר כזה של מנדטים? "אני לא נכנס למספרים".
איך זה שאין אף מועמד ערבי במקום ריאלי? "יש לנו ברשימה מועמדים דרוזים בעשירייה השנייה, במקומות ריאליים לדעתי. הצבתי מועמדים מטעם תקווה חדשה מהצד הבדואי והדרוזי. נכון, הם צריכים להיות במקומות גבוהים יותר ונעשה את זה. המפלגות הכלל ישראליות מחמיצות בכך שהן לא מזהות מצד אחד את התסכול והאכזבה, ומצד שני את ההזדמנות והרצון להשתלב. שמתי את זה יעד כי אני מזהה את הרצון שלהם".
עם הרשימה המשותפת יש לך על מה לדבר? "ממש לא, הם אנטי ישראליים. לא נשב איתם בשום אופן ובשום צורה. אגב, ההסכם שהם חתמו עם בל"ד מחזק את זה, לכן הם לא פרטנר".
ynet radio - סרטון הדרכה
(צילום: ירון ברנר, בימוי: אסף קוזין, עריכה: גיא פוקס)
החודש לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.