2 צפייה בגלריה
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ, מוטי קמחי, קובי קואנקס)
שבוע בדיוק לקראת סגירת הרשימות, וראש הממשלה יאיר לפיד נערך להילחם בשתי חזיתות בגוש השינוי ובקרב המצביעים הערבים. המטרה: לתפור את האיחוד בין מפלגת העבודה למרצ, ולהגביר את שיעור ההצבעה במגזר הערבי ולשתף את הציבור הערבי בבחירות בישראל.
לפיד מתכוון להשקיע את השבוע הקרוב (פחות יומיים בעקבות ביקור מדיני בגרמניה, י"ק) בהסכמה לאיחוד בין מרב מיכאלי לזהבה גלאון. לפיד הזמין את השתיים לפגישה משולשת בצאת השבת כדי לשכנע את מיכאלי להוביל מהלך לאיחוד, ואמר בשיחות סגורות כי "אם מרצ או העבודה לא עוברות את אחוז החסימה, נתניהו מגיע בוודאות ל-61 מנדטים". בתגובה, גלאון אמרה: "כמובן שאגיע, יש מצב שעם עוגה ושתייה ללא קשית".
בכירים ביש עתיד טוענים כי כאב הראש האמיתי של לפיד הוא מה שקורה בתוך גוש השינוי. לפי סקרים ומחקרי עומק של יש עתיד, עולה כי איחוד בין העבודה למרצ אינו מקטין את כוחן של שתי המפלגות בנפרד. לפיד קורא לעבודה ולמרצ לחתום על איחוד טכני, שיאפשר לשתי המפלגות להתפצל אחרי הבחירות. לדברי לפיד, היתרון המשמעותי באיחוד כזה הוא מניעת האפשרות כי אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, ובכך עשרות אלפי קולות של מצביעי גוש השינוי ילכו לאיבוד. לפיד מתעקש כי איחוד בין שתי המפלגות ימנע מנתניהו לקבל 61 מנדטים.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת לאחר הניצחון בפריימריז לראשות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת לאחר הניצחון בפריימריז לראשות מפלגת העבודה
"במקום שלפיד ינסה לשכנע אותנו להתאחד, שיפעל לתחבורה ציבורית בשבת". מיכאלי
(צילום: נדב אבס )
הסיכויים לאיחוד לא נראים גבוהים בגלל התנגדות נחרצת של יו"ר העבודה מיכאלי. בכירים ביש עתיד טוענים, כי ח"כים ברשימת העבודה מסכימים לאיחוד עם מרצ, אולם מסרבים להודות בכך בגלל עמדתה של מיכאלי. "במקום שלפיד ינסה לשכנע אותנו לגרום לאיחוד שיביא לירידת כוחו של גוש השינוי – שיפעל להפעלת תחבורה ציבורית בשבת כמו שהבטיח", אמרה מיכאלי.
למרות הסיכוי הנמוך לאיחוד מתכוון לפיד להשקיע את השבוע הקרוב רק במשימה הזאת, לצד פתיחת קמפיין הבחירות והצגת הרשימה ביום שלישי הבא – יומיים לפני סגירת הרשימות.