ראיון עם ח"כ אלי כהן, מקום 3 ברשימת הליכוד
(צילום: נדב אבס, אבי חי)

ח"כ אלי כהן, מקום 3 ברשימת הליכוד לכנסת, סימן היום (חמישי) באולפן ynet את תפקיד שר האוצר בממשלה הבאה - ואמר כי הוא מאוד רוצה אותו. "בתור רואה חשבון במקצועי, וכאחד שניהל חברות במגזר העסקי וכיהן כשר הכלכלה, זה תפקיד מעניין עבורי", הוא אמר.
מעבר לשאיפותיו הפוליטיות, לכהן יש גם תוכניות במישור הכלכלי. כשנשאל מה היה עושה כדי להוריד את יוקר המחיה, אמר: "הייתי מקפיא את תשלומי החשמל, המים והארנונה עד 2023. המהלך הזה יבלום את האינפלציה, ועלותו היא בסך הכול 3 מיליארד שקלים". הוא הוסיף כי "בלימת האינפלציה תמנע את המשך העלאות הריבית, שפוגעות כמעט בכל בית בישראל. אדם בעל משכנתא ממוצעת של מיליון שקלים, משלם כל חודש עוד 1,700-1,600 שקל".
3 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
"שר האוצר - תפקיד מאוד מעניין עבורי". כהן
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"בכל מה שקשור ליוקר המחיה - לא רואים אותם". ליברמן ולפיד
(צילום: יונתן זינדל)
כהן תקף את ההתנהלות הכלכלית של הממשלה הנוכחית, ובמיוחד את ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן. "בכל הנוגע ליוקר המחיה, אינפלציה והעלאות ריבית - אנחנו לא רואים את לפיד ולא את ליברמן", אמר. "את הציבור הישראלי כבר לא מעניין הנאומים של לפיד - מעניין אותו איך הוא גומר את החודש".
ניכר כי נאום אחד ספציפי של לפיד דווקא מאוד מעניין את כהן - הנאום שלו הערב בעצרת האו"ם שבו הוא צפוי לדבר על פתרון שתי המדינות. כהן אמר כי "אחרי שהצלחנו להוריד את הסוגיה הפלסטינית מסדר היום הבינלאומי ולקדם הסכמי שלום עם מדינות ערב, לפיד החזיר בשנה האחרונה את אבו מאזן לקדמת הבמה, ועכשיו הוא הולך לדבר על הנושא הזה באופן פופוליסטי וחסר אחריות".
3 צפייה בגלריה
הזמין אותו מעל בימת האו"ם לנאום בכנסת. נתניהו ואבו מאזן, ב-2016
הזמין אותו מעל בימת האו"ם לנאום בכנסת. נתניהו ואבו מאזן, ב-2016
הזמין אותו מעל בימת האו"ם לנאום בכנסת. נתניהו ואבו מאזן, ב-2016
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
במפלגת יש עתיד, נציין, הגיבו אתמול לביקורת מצד גורמים רבים במערכת הפוליטית על הנאום המתוכנן, ואמרו כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו היה זה שדיבר על פתרון שתי המדינות בנאומו באו"ם ב-2016. הם אף ציטטו את נאומו המלא של נתניהו באו"ם, שאמר כי "אני מחויב לחזון של שלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, ומוכן להתחיל משא ומתן כדי להשיג שלום כבר היום, לא מחר, ולא בשבוע הבא. במקום להתנפל על ישראל באו"ם, אני מזמין את אבו מאזן לשאת דברים בפני עם ישראל בכנסת בירושלים, ואשמח לבוא לשאת דברים בפני הפרלמנט הפלסטיני ברמאללה".
למרות העובדה שיו"ר מפלגתו אמר דברים דומים בעבר מעל בימת האו"ם, כהן תקף את לפיד במילים חריפות ביותר. הוא אמר כי "לפיד חסר ניסיון ולא הפנים את המעבר מעיתונאי להובלת הקבינט המדיני-ביטחוני של מדינת ישראל. בתור אחד שישב בקבינט, אני לא ישן טוב בלילה מאז שלפיד מוביל אותו".

"הפתרון לא מעבר לפינה, אבל חייבים לחזק את הרשות"

ח"כ גלעד קריב (העבודה) הדף היום באולפן ynet את הביקורת של כהן ואנשי ימנים נוספים מהאופוזיציה ומהקואליציה על נאומו הצפוי של לפיד. קריב אמר כי "בסופו של דבר יש שתי אפשרויות. האחת היא שתהיה כאן מדינה דו-לאומית מדממת, והשנייה שניפרד מהפלסטינים". הוא הוסיף כי "הפתרון אולי לא מעבר לפינה, יש הרבה מאוד קשיים ואתגרים עם הפרטנרים, אבל לפעמים האמת כל כך ברורה שפשוט צריך להכריז מה הבחירה".
ח"כ קריב מדבר על פתרון שתי המדינות
(צילום: אבי חי)

קריב קרא לחזק את הרשות הפלסטינית, ואמר כי "הפילוסופיה המדינית של נתניהו הייתה להחליש את הרשות ולחזק את החמאס, אבל הפילוסופיה שלנו הפוכה. למרות שהממשלה הנוכחית התחילה בימין העמוק והסתיימה בשמאל, הפכנו את הפרדיגמה של נתניהו".
אם חיזקתם את הרשות, אז למה היא מתפוררת עכשיו? "חיזקנו, אבל לא מספיק. בכל מקרה, המצב הרבה יותר טוב מאשר שנתניהו היה ממשיך לחזק את החמאס רק כדי שהוא יוכל להמשיך ולומר ש'אין פרטנר'".
אז אפשר לומר שאתה בעד מדינה פלסטינית? "תראו, בסופו של דבר גם תיאום ביטחוני נשען על איזשהו אופק מדיני. אני בעד היפרדות מהפלסטינים, אבל אנחנו לא עוסקים עכשיו בשרטוט של מפות. גם היום, כ-90% מהמתנחלים גרים ממערב לגדר ההפרדה, ורק כ-8% גרים מזרחה לה. אני חושב שהגיע הזמן פעם אחת שהצד שלא רוצם להתקדם באופן מדיני, יבוא ויגיד מה התוכנית שלו ואיך שומרים על מדינה יהודית ודמוקרטית".