ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט התייחס בצהריים (יום שישי) בפירוט לתוצאות הבחירות, וקרא להרגעת הרוחות. בנט, שיתפטר בשבוע הבא מתפקידו אחרי שלא נזקק עוד לזכות הווטו בממשלה, כתב כי "על כולנו לכבד את התוצאות ולהתפלל להצלחת הממשלה, ראשיה, שריה ויועציה", והדגיש: "עכשיו כולנו צריכים להתאמץ עוד יותר כדי שנצליח לחיות כאן ביחד".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"אסור שהשירות בצה"ל יהיה תלוי בזהות הממשלה". נפתלי בנט
(צילום: נדב אבס)
בנט פנה תחילה לחברי גוש המרכז-שמאל, על רקע השיח הציני-לעומתי ברשתות נגד הממשלה הצפויה לקום. "התוצאות הללו אינן סוף המדינה", כתב. "הדיבורים על רילוקיישן וכדומה אינם במקום, וגם אמירות של 'לא אשלח את ילדיי לשירות קרבי'. אסור שהשירות בצה"ל יהיה תלוי בזהות הממשלה".
"‏במלחמת לבנון השנייה אחד האנשים בכוח שלי היה ע', קצין שגורש מביתו בחומש שנה לפני כן, והוא יצא לקרב וכך רבים", הוסיף בנט. "‏במלחמת לבנון הראשונה ב-1982 לוחמים בעלי עמדות שמאל יצאו להילחם בלבנון גם כשחלקם התנגדו ערכית. זו המדינה של כולנו ואין לנו ארץ אחרת".
בהמשך התייחס בנט לממשלה המסתמנת, שבה ככל הנראה בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יקבלו תפקיד בכיר. "אני מקווה ומאמין שהשרים יבינו שהם עובדים למען כלל הציבור הישראלי ולא למען מגזר מסוים", אמר בנט מבלי להיכנס לשמות. "טבעם של דברים שברגע ששר מתיישב בכיסאו, בוודאי בתחום מדיני-ביטחוני, הוא רואה תמונה רחבה יותר ומלאה יותר".
לאחר מכן פנה ראש הממשלה החליפי לצד המנצח, וכתב: "חבריי בימין, כבדו את הצד המפסיד. אין צורך לרמוס או לדרוס אף אחד. בהחלט יש לגוש ימין מנדט לממש מדיניות ימנית, אבל אסור לתת לאף אחד תחושה שהוא לא רצוי. גם שמאלנים משרתים ביחידות קרביות (כמו חצי מחברי הצוות שלי בסיירת מטכ"ל), ורבים רבים מהם מסרו את חייהם למען המולדת שלנו. גם שמאלנים קמים כל בוקר לעבודה, משלמים הרבה מסים ונותנים את חלקם לקיום המדינה שלנו. הם אינם בוגדים או אויבים וחייבים להפסיק מיד את השיח הזה".
"אנשי שמאל אוהבים את המדינה לא פחות מאנשי ימין, רק שהם אוחזים בדעות שונות לגבי מה הכיוון הנכון", הוסיף בנט. "בסוף, אנחנו צריכים לחיות כאן כולנו יחד".

גנץ: "נמשיך לשלוח את ילדינו לצבא"

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לתוצאות, והודה כי "זהו סוף שבוע קשה עבורי". לדבריו, "תוצאות הבחירות מהדהדות וחד משמעיות, ועלינו לקבל אותן, לכבד אותן ולנהוג כפי שראוי לנהוג בדמוקרטיה".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בקניון בפתח תקווה
בני גנץ בקניון בפתח תקווה
"סוף שבוע קשה עבורי". גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
גנץ הודה לכ-430 אלף ישראלים שהצביעו עבור המחנה הממלכתי, והוסיף כי "אנו מכבדים את החלטת הבוחרים, ולאחר הרכבת הממשלה, נשרת כאופוזיציה אחראית וממלכתית תוך שאנו ממשיכים לבנות את המחנה הממלכתי כאלטרנטיבה שלטונית ולפעול למען אזרחי ישראל".
"אני סבור שבעת של פילוג וקיצוניות – מדינת ישראל חייבת מפלגת מרכז חוצת גושים", הוסיף שר הביטחון. "יצחק רבין, שאנו מציינים היום 27 שנים להירצחו, אמר כי 'אין לנו מכרות-זהב, אין לנו נפט ולא יהלומים. ישראל ענייה במשאבי טבע. אבל יש לה ובה פוטנציאל אנושי נדיר'. דווקא היום חשוב שנאמין בפוטנציאל הזה. דווקא היום, כשרבים בציבור מרגישים ייאוש, אובדן תקווה ואפילו פחד - נמשיך להיאבק על הדרך. נמשיך להאמין באנשים".
"נמשיך לשלוח את ילדינו לצבא – להגן על הארץ", הבהיר. "נמשיך לחנך את ילדינו לסובלנות ואהבת האדם. נמשיך לכבד את מערכות החוק והצדק ולשמור עליהן. נמשיך לנהוג בדרך ממלכתית ולשרת את המדינה שאנו כל כך אוהבים. נמשיך לצעוד באמונה בצדקת דרכנו, ולשים את ישראל לפני הכל".

מיכאלי: "האלימות ניצחה בבחירות הללו"

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי פרסמה לקראת כניסת השבת פוסט שבו שבה והתייחסה למפלה הקשה של מפלגתה ושל השמאל בכללותו, אבל לא לקחה על עצמה אחריות אישית לכישלון הזה. "היום לפני 27 שנים נרצח יצחק רבין. ראש ממשלה שהביא לישראל שגשוג, רווחה ושלום, נרצח במסע הסתה ואלימות של המשיחיות, הלאומנות והחושך. בבחירות האלה, ניצחו אותן אלימות, משיחיות ולאומנות. אלה תוצאות קשות ומסוכנות למדינת ישראל ומכה למחנה שלנו, למחנה האמת, התקווה, השוויון והשלום", כתבה מיכאלי.
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מיכאלי. "מבטיחה לכן ולכם לא לוותר, גם כשקשה"
(צילום: אוראל כהן)
היא הוסיפה: "אבל אנחנו לא מרימות ולא מרימים ידיים. אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, על הערכים שלנו, ועל המאבק עליהם. את המאבק על דמותה של המדינה אנחנו ננהל מכל מקום. מול הדורסנות והרפורמות ההרסניות, אנחנו חייבות וחייבים לשלב ידיים כדי להיאבק יחד עם כל השותפים שלנו כדי לשמור על שלטון החוק, על עצמאות מערכת המשפט ועל הנסיגה לאחור שמתכננים לנו בן גביר, סמוטריץ' וחבריהם.
"מורשת רבין שלו היא התפקיד שלנו – להיאבק מול הקואליציה הדורסנית על המוסר, המשפט והצדק. וכדי שנצליח במשימה אסור לנו ליפול לייאוש. זה הזמן לאחד כוחות ולהילחם על המדינה האהובה שלנו בכל הכוח. מפלגת העבודה היא הקול היחיד בכנסת הקרובה שנלחם על צדק חברתי, על הביטחון ועל החתירה לשלום. בבחירות האלו נוכחנו – שוב – שלפחות חצי מהעם מאמינה ומאמין בערכים שלנו. אנחנו נבנה וניבנה – ובסוף ננצח. אני מבטיחה לכן ולכם לא לוותר גם כשקשה. ביחד, נעשה את זה".