סער: "פוליטיזציה - סכנה גדולה למערכת המשפט"
(צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)

שר המשפטים גדעון סער, מספר 2 ברשימת המחנה הממלכתי, התייחס לראשונה לתוצאות הבחירות ולשינויי השלטון הצפויים לאחר ההכרעה הברורה בבחירות לטובת גוש נתניהו ואיחל הצלחה לממשלה המסתמנת. "בקרוב תקום ממשלה בישראל, ממשלה חדשה, על פי הכרעת העם בבחירות. אאחל לה בכל ליבי בהצלחה כי אין לנו ארץ אחרת", אמר באירוע הוקרה לשופטת עדנה ארבל, שנערך הערב (חמישי) באוניברסיטת בר-אילן.
סער, שנמנע מהתבטאויות ביומיים האחרונים, ציין בנאומו כי "מערכת משפט חזקה עצמאית ובלתי תלויה היא נכס לישראל ולאזרחיה, נכס מבחינה דמוקרטית ונכס אפילו ברמה המדינית". הוא הזהיר מפני תוכניות מפליגות לשינויים במערכת המשפט, אותן הציגו טרם הבחירות חברי הגוש בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "המערכת זקוקה לתיקונים, אבל לא לפוליטיזציה. פוליטיזציה היא סכנה גדולה למערכת המשפט שלנו".
1 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"בקרוב תקום ממשלה חדשה, אאחל לה הצלחה כי אין לנו ארץ אחרת". שר המשפטים
(צילום: מוטי קמחי)
באירוע השתתפו גם נשיאת העליון אסתר חיות והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. מדובר באירוע פומבי ראשון בהשתתפות שלושת הבכירים מאז הבחירות שנערכו מוקדם יותר השבוע. בכירי השותפים של נתניהו, בעיקר אלה מרשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית, הציגו טרם הבחירות את תוכניותיהם, באשר לשינויים הדרושים לטענתם במערכת המשפט.
חברי הממשלה המסתמנת מעוניינים למתן את כוחה וסמכותה של היועצת המשפטית לממשלה ולפצל את תפקידה. בין היתר הבטיח יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לבטל את עבירת המרמה והפרת אמונים, הבטחה שהפכה לגולת הכותרת של קמפיין הבחירות שלו.
ב-ynet אף נחשפה הקלטה בה הבטיח בן גביר לחוקק חוק צרפתי רטרואקטיבי, שיקפיא את משפט נתניהו, וכן הובטחו שינויים משמעותיים בשיטת מינוי השופטים בישראל.