ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) התייחס הבוקר (חמישי) לפסילת מועמדותו בבחירות הקרובות של עמיחי שיקלי, ששוריין במקום ה-14 בליכוד, ואמר בריאיון למורן אזולאי ויוסף חדאד ב-ynet radio: "אני לא אופטימי לגבי הסיכוי שזה יתהפך בעליון, אבל צריך למצות את המאמץ. האמון שלי במערכת המשפט הוא מאוד מוגבל".
אוחנה התרעם ותהה: "נניח שבאחד מסבבי הבחירות שהסתיימו ללא הכרעה, מפלגת מרצ הייתה מחליטה שהיא חוברת לנתניהו כדי להקים ממשלה. כמובן שזה דבר הזוי - כי לעשות את מעשה ההונאה והנוכלות הבזוי שנפתלי בנט ואיילת שקד עשו לא רבים היו מוכנים לעשות - אבל נניח, לצורך הדיון. אם ח"כ מוסי רז היה אומר 'אני לא מוכן לבגוד בכל מה שהבטחנו לציבור', נראה לך ששופט כלשהו היה פוסל אותו מלרוץ לכנסת?".
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה בריאיון באולפן
אמיר אוחנה בריאיון באולפן
"צריך למצות את המאמץ בעליון". אמיר אוחנה
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
"איש ראוי מאוד". עמיחי שיקלי
(צילום: דוברות הכנסת)
לדבריו, "שיקלי פעל בהתאם למה שהבטיח לבוחריו, ולכן בהחלט יש לו מקום בחיים הציבוריים. אני לא יודע באיזו קונסטלציה ובאיזו מפלגה, איפה שיבחר - אני איתו. הוא איש ראוי מאוד, שמחתי מאוד שהוא שוריין ברשימת הליכוד. אני מקווה שההחלטה תתהפך".
הוא ציין כי "אני לא מבין מה מאפשר לשיקלי להיפסל ולמיכל שיר לרוץ. היא הבטיחה ליאיר לפיד שאם ישריין אותה במקום גבוה, היא תצביע בעד פיזור הממשלה ותעביר לו את ראשות ממשלת המעבר. זה לא מעשה נבלה הרבה יותר חמור?".
אוחנה הדגיש כי "קשה להוכיח את זה כי שיקלי פעל בשקיפות והיא פעלה בחוסר שקיפות, אבל יכול מאוד להיות שנבדוק את זה בבית המשפט".
(צילום: שמוליק דודפור, סטס קופולו)

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר דברים דומים באולפן ynet: "היה דיון שלם במחוזי עם החלטה שהשפיעה על איך ששיקלי התנהג. זאת אומרת, אם החלטת המחוזי הייתה שונה, יכול להיות שהוא היה מקים מפלגה ופועל אחרת".
לטענתו, "ההחלטה של השופט עמית היא פוליטית לחלוטין, אין לי ספק שפסיקה כזו לא הייתה מתקבלת אם היה מדובר בצד השני. חד וחלק. אתמול פורסם שיאיר לפיד קנה שלטון בשוחד פוליטי ממיכל שיר. לא בודקים את זה ולא עושים עם זה כלום, למה? כי זה מהצד הנכון של המפה".
במקביל, שר המשפטים גדעון סער צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מקהלת האופוזיציה המשתלחת בשופט עמית בשל החלטתו בעניין שיקלי היא עדות נוספת לניסיון השיטתי והברוטלי לאלף את מערכת המשפט לתת אך ורק החלטות המשרתות אותם. החוק שהכנסת עצמה חוקקה לא מעניין אותם. עצמאות הרשות השופטת בסכנה ברורה ומיידית אם לגוש מפלגות נתניהו יהיה רוב בכנסת הבאה".
יו"ר העבודה מרב מיכאלי הוסיפה גם היא כי "יו"ר ועדת הבחירות, השופט עמית, נמצא תחת מתקפה אלימה רק כי העז לפסוק על פי מה שהכנסת קבעה. בשבוע שעבר העליון פסל מינוי של מזוז שהובא על ידי הממשלה - לא שמעתם איש מהקואליציה משתלח נגד בית המשפט. ממלכתיות מול אלימות, מלחמה על אמת מול המקדשים את הפייק והשקר - על כל אלה הבחירות הקרובות".
יובל קרני השתתף בהכנת הכתבה