2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד. ביקורת חריפה כלפיו בגוש המרכז-שמאל
(צילום: רויטרס)
בעקבות התוצאות המסתמנות, שלפיהן נחל גוש המרכז-שמאל אכזבה בבחירות, במפלגות השותפות של ראש הממשלה יאיר לפיד לא חוסכים ממנו ביקורת - ומטילים עליו חלק גדול מהאחריות. צפו במפת הבחירות המתעדכנת.
850 בחירות 2022 מפת הבחירות

"הוא רצה להוביל את הגוש, אבל לא סיפק את הסחורה ופעל לאורך כל הדרך ביהירות", אומרים שם. "לפיד טען לאורך כל הקדנציה שהוא יודע לתקשר עם המפלגות הערביות - אבל ברגע האמת הכול קרס, וגם קמפיין המפלגה הגדולה שלו היה מהלך חסר אחריות".
לפיד: "עד שלא תיספר המעטפה האחרונה שום דבר לא נגמר"
(צילום: סנטרל, משי בן עמי, ירון ברנר, אורי דוידוביץ', אלכס בורטמן)

נזכיר: תוצאות האמת מראות כי מרצ מתנדנדת סביב אחוז החסימה, והפיצול במפלגות הערביות הוביל לשריפת קולות רבים שככל הנראה לא היו מובילים לקואליציה, אך היו יכולים לשמש כגוש חוסם לנתניהו.
במרצ עוקבים בדאגה רבה אחר תוצאות האמת, כשלפי שעה המפלגה קרובה לאחוז החסימה מלמטה. גם במחנה הממלכתי זועמים על התנהלותו של לפיד לאורך הקמפיין, ולדברי בכירים, כשראש הממשלה הבין את התמונה - זה היה כבר מאוחר.
2 צפייה בגלריה
מורן אזולאי מראיינת את מרב מיכאלי
מורן אזולאי מראיינת את מרב מיכאלי
אחת עברה את אחוז החסימה, השנייה מתנדנדת. יו"ר מרצ גלאון ויו"ר העבודה מיכאלי
(צילום: נדב אבס)
בגוש מתנגדי נתניהו אומרים כי יו"ר הליכוד "הוביל את שיח המפלגה הגדולה כדי שהמסר יחלחל לצד השני, ובתקווה שמרצ או העבודה ייפלו. לפיד, במקום לבלום את זה, שיתף פעולה - ונכון לרגע זה נראה שנתניהו הצליח".
למרות זאת, המפלגות בגוש מתנגדי נתניהו אומרות שיקדישו את הימים הקרובים לבדיקת התוצאות, שעדיין אינן סופיות. אם מרצ ובל"ד יעברו את אחוז החסימה, התמונה תשתנה ב-180 מעלות.