(צילום: משי בן עמי, שמוליק דודפור)

שר הביטחון בני גנץ תקף הבוקר (יום שני) בבליץ הבחירות של אולפן ynet את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, וטען שניצל בצורה צינית את הפיגוע שבו נרצח רונן חנניה בקריית ארבע. "נראה לי תמוה שהדבר הראשון שאתה עושה כמנהיג זה לספר סיפורים על ירי לעבר הבית שלך", אמר גנץ, ביחס להודעה השגויה שהופצה מטעמו של בן גביר שלפיה יש נורו יריות לעבר ביתו.
גנץ, שהביע תנחומים על הירצחו של חנניה, הבהיר כי לא המחבל לא ירה לעבר ביתו של בן גביר, והוא גם לא היה מטרת הפיגוע. "אם זה מה שהוא עושה בדקה הראשונה - סימן שהקונספט שלו הוא להלהיט כל מה שאפשר להלהיט, ואת זה אני לא מקבל".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"לא פועלים בהיסטריה אלא באחריות". בני גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
אז אתה אומר שבן גביר ניצל בצורה צינית את הפיגוע המחריד הזה? "כן".
ולא ירו על הבית שלו. "לא שאני יודע".
הוא טען שכוחות הביטחון התקשרו אליו ואמרו לו שזה מה שקורה. "חלילה נגיד שכן - אני לא רוצה שזה יקרה לו - יש גורמי ביטחון, מה הפתרון שלך? לחייג לתקשורת? ככה אתה בונה את הפתרון הביטחוני שלך? לכן אני אומר לכם שמדובר בבלון נפוח שאין מאחוריו יכולת ביצוע. אנחנו צריכים להתנהל באחריות בכל הזירות, והוא מדבר על עשייתי כשר ביטחון. מישהו מוכן להזכיר שזו השנה וחצי הכי שקטה בדרום? את בניין הכוח מול איראן? מישהו בכלל מבין את השפה?".
על מספר הנרצחים בפיגועי טרור השנה אמר גנץ כי "אני לא מזלזל בזה, יש הרבה נפגעים. הגברנו את הפעילות ההתקפית שלנו, הגדלנו בעשרות גדודים את השטח. עם ישראל ידע ויודע תקופות קשות, ואנחנו נדע לעמוד בזה. אנחנו לא פועלים בהיסטריה אלא באחריות".

4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: קובי קואנקס)
גנץ תקף את דרישתו של בן גביר להתמנות לשר לביטחון הפנים, וטען: "אתם באמת חושבים שהוא יהיה יותר טוב מגדי איזנקוט? יש לו אפס ניסיון חוץ מללכת עם אקדח שלוף, מוקף במאבטחים, כשהוא מתחבא מאחורי משאית. זה מול 40 ומשהו שנות שירות של איזנקוט, מול הניסיון שאני מביא, מול מה שמתן כהנא ואחרים מביאים. אתם רוצים פה מדינה משוסעת, מקצינה ומתלהמת, או משהו ממלכתי ומיוחד שמכבד את כל חלקי החברה במדינת ישראל? כמו שאתם דורשים מהמנהיגים לנהוג באחריות - תדרשו מעצמכם כמצביעים לנהוג באחריות ותנו את הכוח למי שצריך".
לדבריו, "האנשים שלקחו את השלט של רבין מהאוטו ואמרו - 'אנחנו נגיע גם אליך' - הם יכנסו למשרד שלנו עכשיו. זו בושה גדולה וגם סכנה גדולה. אני לא מאמין שהציבור הציוני-ממלכתי חושב שזו בכלל אופציה. שמעתי שסמוטריץ' אמר שימנה קצינים לפי גודל הכיפה שלהם, אני לא מאמין שצריך לקדם קצינים לפי הקריטריון הזה. אנחנו מדינה אחת, חברה אחת, לפי מה אנחנו שופטים?".
בן גביר הגיב על דבריו של גנץ, ומסר כי "רק אתמול החמאס קרא לרצוח אותי. יושבת בכלא חוליה של מחבלי חמאס שניסתה לחסל אותי לפני כמה חודשים, ובני גנץ עסוק בספינים וקשקושים. גנץ הוא שר הביטחון הכושל ביותר, אין פלא שהוא לא מעורה בפרטים - ולא בפעם הראשונה. בעת הפיגוע משפחתי נדרשה להיכנס לבית, ומאבטחי היחידה לאבטחת אישים הודיעו לנו שיורים על הבית. גנץ, לך הביתה, נכשלת".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיגוע הירי לעבר קריית ארבע
תיעוד מזירת פיגוע הירי לעבר קריית ארבע
תיעוד מזירת הפיגוע
4 צפייה בגלריה
"עדיין מגיע לכל זירה מתוך תחושת מסירות". עופר אוחנה
"עדיין מגיע לכל זירה מתוך תחושת מסירות". עופר אוחנה
"עדיין מגיע לכל זירה מתוך תחושת מסירות". עופר אוחנה
(צילום: מוטי קמחי)
משפחתו של עופר אוחנה: "שום מחבל נתעב לא יגרום לנו לזוז"
(צילום: גיל יוחנן)

בפיגוע שאירע בשבת האחרונה, הגיע חנניה עם בנו למכולת פלסטינית בשטח שבין קריית ארבע לחברון, שם המחבל מוחמד ג'עברי פתח באש לעברם עם רובה מסוג M-16. חובש מד"א עופר אוחנה ואיש ביטחון הגיעו מיד לאחר מכן למקום, והמחבל ירה גם לעברם. אוחנה נפצע באורח קשה, ואיש הביטחון נפצע באורח קל. לאחר מכן הגיעו לזירה הרבש"ץ של קריית ארבע, שדרס את המחבל, שחוסל לאחר מכן על ידי חייל בחופשה. אדם נוסף, פלסטיני שאינו חשוד, נפצע באורח קל גם הוא ופונה על ידי הסהר האדום. מצבו של חנניה הוגדר בתחילה אנוש, אך בהמשך נקבע מותו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
בתוך כך, תרצה וטוהר אוחנה, אשתו ובתו של החובש עופר אוחנה (50) שנפצע כאמור בפיגוע, עדכנו מבית החולים שערי צדק בירושלים לגבי מצבו. "עופר שמע על הפיגוע והלך להציל חיים, כפי שהוא תמיד עושה", אמרו. "הוא נהג אמבולנס כבר 30 שנה. בתקופה האחרונה כבר לא, אבל הוא עדיין מגיע לכל זירה - ברוב המקרים לפני כולם - מתוך תחושה של מסירות. לצערנו, המחבל השפל פתח בצרור יריות על מנת להרוג, ופגע בעופר - שמצבו מוגדר קשה".
לדבריהן, "כוחות ההצלה של קריית ארבע הצילו אותו, ובבית החולים הוא קיבל טיפול מציל חיים. הוא עבר שני ניתוחים, כרגע הוא בטיפול נמרץ ומצבו משתפר. מאתמול אחר הצהריים הוא כבר לא מונשם. הוא בהכרה ומתקשר איתנו מעט".
"זה הזמן להודות לכל עם ישראל", הוסיפו, "אנחנו מרגישים את החיבוק החם והעוטף ומבקשים מעם ישראל להמשיך להתפלל. שום מחבל נתעב לא יגרום לא לעופר ולא לנו לזוז לשום מקום. אנחנו פה - חיים ובועטים".