2 צפייה בגלריה
אפרת רייטן באולפן
אפרת רייטן באולפן
"כולנו צריכים שופטים אובייקטיבים ועצמאים". רייטן
(צילום: הדר יואביאן)
ח"כ אפרת רייטן (העבודה) התייחסה היום (ג') לדברי שר המשפטים גדעון סער, שאמר אתמול כי מטרת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו היא יצירת "מערכת משפט כנועה", בעקבות הרפורמות שבליכוד מעוניינים לבצע במערכת המשפט, וכינתה זאת "חיסול העיקרון הבסיסי של דמוקרטיה של איזונים ובלמים".
בריאיון ל-ynet radio התעמתה רייטן עם ישי שנרב ושרון כידון ואמרה כי ה"הרשות השופטת צריכה להיות המפקחת, היא צריכה להיות זו ששמה גבולות שהמחוקקים עצמם חוקקו".
חברת הכנסת נשאלה מדוע הדיון על שינוי מערכת המשפט מוביל לקריאות "חיסול", והשיבה: "כולנו צריכים שופטים אובייקטיבים ועצמאים, שלא יהיה שום משוא פנים. צריך לשמור על זה מכל משמר כדי שהמשפט יהיה משפט צדק ויהיה משפט הוגן לשני הצדדים".
בהמשך נשאלה רייטן האם לגיטימי לדון במערכת המשפט, והשיבה: "תלוי איך עושים את הדיון. כשאני שומעת שרוצים לשפוך אקונומיקה ושרוצים לשים אותם ליד הקיר כדי לירות בהם, או כשאני שומעת שרוצים לחסל ולדרוס, אז סליחה, הדיון הזה הוא לא לגיטימי".
2 צפייה בגלריה
אופיר סופר
אופיר סופר
"צריכים לעמול על הקולות שהיינו יכולים להביא מהם יותר". סופר
(צילום: הדר יואביאן )
בהמשך, ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) אמר לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio כי היה נכון להתאחד עם איתמר בן גביר אחרי הפריימריז והסקרים שניבאו לו יותר מנדטים. "התנאים עוד לא התבשלו לפני כן", אמר סופר. "הייתה דילמה האם נכון לרוץ יחד או בנפרד. כשמה שמפריד בין גוש הימין לגוש השמאל זה 20 אלף קולות, צריך לשקול כל צעד. ראינו מה קרה עם בנט, אנחנו לא רוצים ליפול לאותו הדבר. כשהברוטו שלך עומד על בין שמונה לעשרה (מנדטים) ואתה מחלק לשניים - לא לוקחים סיכון. אבל אנחנו כן צריכים לעמול על הקולות שהיינו יכולים להביא מהם יותר".
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.