2 צפייה בגלריה
בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט
בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט
בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט
(צילום: דוברות המחנה הממלכתי)
ראשי המחנה הממלכתי בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט נפגשו והודיעו - על רקע השמועות שבנימין נתניהו חותר לצרפם לקואליציה - כי בעקבות הכרעת הבוחרים, הם ילכו לאופוזיציה. המחנה הממלכתי, נזכיר, הגיע ל-12 מנדטים בבחירות - ועל אף שמדובר במפלגה הרביעית בגודלה, ראשיה התאכזבו מאחר שציפו שגנץ ינסה להקים ממשלה בראשותו אחרי הבחירות.
850 בחירות 2022 מפת הבחירות

בחירות 2022 - כתבות נוספות

"בפני מדינת ישראל עומדים אתגרים גדולים עימם תתמודד ממשלה הנשענת על גורמים קיצוניים", מסרו השלושה. "החלטנו להמשיך ולבסס את המחנה הממלכתי כתנועה משמעותית במרכז הזירה הפוליטית. אנו מכבדים את החלטת הבוחרים, ולאחר הרכבת הממשלה, נשרת כאופוזיציה אחראית וממלכתית תוך שאנו ממשיכים לבנות את המחנה הממלכתי כאלטרנטיבה שלטונית".
מחנה נתניהו, נזכיר, זכה לפי התוצאות המסתמנות ב-62 מנדטים לכל הפחות - ובמקרה הסביר שבו מרצ לא תעבור, יכהנו מטעם הגוש ככל הנראה 65 חברי כנסת. כשאלו פני הדברים, מאז המדגמים אתמול עלו ספקולציות שלפיהן המחנה הממלכתי יחבור לנתניהו כדי למנוע ממשלה יחד עם איתמר בן גביר - אך מכל הצדדים הכחישו את הטענות הללו. עם זאת, קיים חשש מעריקים שיחברו לנתניהו, בין השאר על רקע העובדה שבמחנה הממלכתי ישנם חברים שמעולם לא היו באופוזיציה.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
ביקורת חריפה בתוך הגוש. לפיד
(צילום: גדי קבלו)
גם ביש עתיד כבר מכינים את הקרקע לחילופי שלטון, וראש הממשלה יאיר לפיד צפוי להכיר בהפסד עם קבלת התוצאות הסופיות. בינתיים, לפיד - שבחר שלא לדבר היום עם עיתונאים - כבר ביטל את נסיעתו לוועידת האקלים בשארם במצרים, מתוך הבנה שבעקבות התוצאות ראוי יותר שהנשיא יצחק הרצוג ייצג שם את ישראל.
חבריו של לפיד לגוש הביעו היום ביקורת חריפה על לפיד בעקבות התוצאות. "הוא רצה להוביל את הגוש, אבל לא סיפק את הסחורה ופעל לאורך כל הדרך ביהירות", אומרים שם. "לפיד טען לאורך כל הקדנציה שהוא יודע לתקשר עם המפלגות הערביות - אבל ברגע האמת הכול קרס, וגם קמפיין המפלגה הגדולה שלו היה מהלך חסר אחריות".
בגוש מתנגדי נתניהו אומרים כי יו"ר הליכוד "הוביל את שיח המפלגה הגדולה כדי שהמסר יחלחל לצד השני, ובתקווה שמרצ או העבודה ייפלו. לפיד, במקום לבלום את זה, שיתף פעולה - ונכון לרגע זה נראה שנתניהו הצליח".