אחרי שראש האופוזיציה בנימין נתניהו הבטיח שממשלה בראשותו תקפיא משכנתאות, ואז תיקן כי "התכוון לארנונה", ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר בריאיון ל-ynet radio כי "אי אפשר להיתפס לאיזו מן אמירה או משפט. הייתה טעות - הדברים הובהרו".
• כל העדכונים על בחירות 2022 במקום אחד
לדבריו, "את הארנונה בוודאי אין שום בעיה להקפיא - את זה אפשר לעשות בחקיקה ללא שום קושי. לגבי המשכנתאות, הכוונה הייתה לדאוג לכך שהקצב המטורף של עליית הריבית ייעצר, וכתוצאה מכך הגידול העצום של מאות שקלים בחודש בגובה ההחזרים ייבלם גם כן".
1 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
יריב לוין
(צילום: קובי קואנקס)
אבל לממשלה אין השפעה על עליית הריבית, זה בדיוק העניין. "לממשלה יש בהחלט השפעה. בנק ישראל לא עובד בחלל ריק אלא פועל נוכח המציאות הכלכלית במשק. אם יהיה ניהול נכון של הכלכלה ובלימה של האינפלציה - ואלה דברים שבנימין נתניהו כבר עשה ב-2003 וגם ב-2009 - אני חושב שנוכל למנוע את הסחרור המיותר הזה".
ב-2003 הוא קיצץ את הקצבאות לחרדים. "מה שנתניהו עשה זה להעלות את הכלכלה הישראלית על פסים אחראיים ויצרניים. אני חושב שהוא עשה את זה בהצלחה אדירה, אין חולק על כך. לנתניהו יש הצלחות מוכחות, והוא נחשב אולי למנהיג המדינה הטוב בעולם בנושא הובלת כלכלה. יאיר לפיד, לעומת זאת, מעיד על עצמו שהוא לא מבין בעניין הזה דבר וחצי דבר".
ההבטחה של נתניהו להקפיא משכנאות
(מתוך טוויטר)

לדבריו, "מול נתניהו עומד אדם שהצליח בשנה אחת לחרב שורה ארוכה של הישגים שעמלנו עליהם במשך שנים ארוכות. לנתניהו יש אהדה אדירה כתוצאה מהערכה עצומה למה שהוא עושה, ואמונה שהוא עוד יעשה הרבה דברים טובים למען כלל אזרחי ישראל".
אנחנו רואים את ההתנהגות האישית של נתניהו - השאלה היא אם אפשר לנצח את יוקר המחיה עם ההתנהלות הראוותנית הזו. "יותר משזה מקומם אותי לשמוע את הדברים האלה - זה כואב לי. אפשר להגיד על נתניהו מיליון דברים, אבל החיים שלו כראש ממשלת ישראל הם חיים שלא הייתי מתחלף איתם בשום היבט. האיש נתן את נשמתו למדינת ישראל, הוא עובד קשה ומביא אותה להישגים".