אם תוצאות המדגמים יתבררו כנכונות ובנימין נתניהו יוכל לחזור לראשות הממשלה - כל מי שעוד מאמין שהוא יעדיף לחבור לגנץ או שמישהו אחר יצעד אליו לאחדות - טועה טעות חריפה.

בחירות 2022 - כתבות נוספות

נתניהו עובד באמצעות פירמידת הצרכים של מסלאו: הצורך הבסיסי ביותר עבורו הוא רפורמות עמוקות במערכת המשפט; הצורך הבא - שרידות פוליטית; ורק אז הצורך השלישי - לנהל ממשלה. גנץ לא נותן לו את א' וב', וגם לא אף אחד אחר מהגוש השני.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ', עמית שאבי)
בן גביר כבר אמר שיפעל ל"חוק צרפתי" רטרואקטיבי, שיעצור למעשה את משפט נתניהו, כפי שנחשף ב-ynet. לכן במקרה שיש לגוש שלו 61 - אין לנתניהו דילמות; הוא מקים מיד ממשלה עם הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה אם יוכל, ואם לא - בחירות נוספות.
אחרי הזינוק המרשים של הציונות הדתית לפי המדגמים, בדרך לממשלת הימין - משימת הקדנציה, להבנת אנשי סמוטריץ', תהיה לגמד את איתמר בן גביר, ולהעצים את יו"ר המפלגה. זו תהיה תחרות קשה על לב הימין הקשה - מי מביא יותר תוצאות ימניות.
סמוטריץ' מזלזל בבן גביר, רואה בו בלון של יח"צנות אל מול עשיית-אמת של עצמו, לתפיסתו. בן גביר, מנגד, רואה בסמוטריץ' את הביטוי המזוקק של יהירות לבנה. מי שעשוי לשלם את המחיר הוא נתניהו - הן בדרישות קואליציוניות, והן במהלך הקדנציה, אם תהיה.
3 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
חגיגות במטה הליכוד
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
וחצאין שלו עם לפיד מעכשיו
וחצאין שלו עם לפיד מעכשיו
גנץ לא גדל, אבל גם לא איבד מנדטים ללפיד
(צילום: אלעד מלכה)
בישורת האחרונה של הקמפיין, נתניהו הפנה את משאביו אל מול בן גביר, אף שידע שהגוש קובע: אם יש 61, זה באמת לא משנה כמה יש לבן גביר. לכן, הדרך היחידה להבין את מלחמתו ביו"ר עוצמה יהודית היא חששו ממספר מנדטים בקידומת 2. כי בלי 61 ייכנס למלחמת הישרדות למניעת החלפתו כיו"ר הליכוד, וקידומת 30 קריטית להראות שהוא עדיין חזק.
תסריט האימים של נתניהו היה אין 61 וגם אין 30 מנדטים. לפחות מתסריט אחד הוא כנראה ניצל. כך או כך - הוא ניצב בעמדת חולשה חסרת תקדים מול סמוטריץ' ובן גביר, ולשניהם הבטחות בשמיים שהם יהיו חייבים לפדות, ומהר.
בשעה שגוש הימין הגיע מסודר ומאורגן וסיפק לנתניהו קלפי פתיחה טובים, בצד השני שורה של טעויות אסטרטגיות עלולות לעלות למחנה המרכז-שמאל בשלטון. זה החל מכך שהמפלגות הערביות התפצלו מסיעה אחת מגובשת לעוד שתי סיעות ערביות נפרדות חוץ מרע"מ (חדש-תע״ל ובל"ד), ובנוסף בשל הדם הרע השורר בין המפלגות גם לא נחתם הסכם עודפים ביניהן.
אבל זה לא הסיפור היחיד. גם החיבור בין גנץ לגדעון סער לא הוכיח את עצמו בשורה התחתונה והשאיר את המחנה שאליו הם משתייכים ללא מפלגת ימין ליברלית שיכולה הייתה להעביר קולות מגוש לגוש.
עם זאת, גנץ עדיין היה היחיד שבלם סחף לטובת יאיר לפיד ולא היה לדקה אחת בסכנה. הוא נשאר על מספר מנדטים דו-ספרתי יציב מתחילת הבחירות. הוא אמנם לא גדל, אבל גם לא איבד מנדטים לטובת לפיד. גם זה משהו.