חברי הכנסת רם שפע ומוסי רז בריאיון
(צילום: נויל האריס)

חלק גדול מהשיח הפוליטי בתקופה האחרונה מתרכז בשאלה הבאה: האם נראה ריצה משותפת של מפלגת העבודה ומרצ לפני סגירת הרשימות? ח"כ רם שפע (העבודה) התייחס לכך הבוקר (שלישי) באולפן ynet, ואמר כי "כל חברי מרצ בעצמם לא רוצים ולא מאמינים באיחוד הזה, אבל הם החליטו בטקטיקה שלדעתם יותר נכונה ציבורית, להגיד שידם מושטת".
ח"כ מוסי רז (מרצ) שהתראיין גם הוא באולפן ynet אמנם טען כי ידי מפלגתו אכן מושטות לאיחוד, אך מהצד השני אמר כי "מרב מיכאלי צודקת שאיחוד יקטין את העבודה-מרצ, ומאוד יכול להיות שזה גם יקטין את הגוש. חוץ מזה, יש בינינו הבדלים ניכרים".
3 צפייה בגלריה
"הבדלים ניכרים". מוסי רז ורם שפע
"הבדלים ניכרים". מוסי רז ורם שפע
"הבדלים ניכרים". מוסי רז ורם שפע
(צילום: יאיר שגיא, מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
"היא צודקת שאיחוד יקטין את העבודה-מרצ". מרב מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי)
ההבדלים אליהם רז מתייחס נוגעים בעיקר לשאלת מידת העיסוק ביהודה ושומרון, ובפרט בעצם הזכרתה של המילה הנפיצה "כיבוש". רז אמר כי "שמאל זה צדק, וצדק לא נעצר בשום מקום, גם לא בקו הירוק. החתירה לסיום הכיבוש ולשלום ישראלי-פלסטיני עומדת לצד הרצון שלנו בכלכלה סוציאל-דמוקרטית".
שפע לעומתו אמר כי "בסופו של דבר כשאתה בתוך העולם הפוליטי אתה תמיד מרים הרבה דגלים, אבל כל מפלגה צריכה להחליט מה הדבר המרכזי שהיא שמה לנגד עיניה. אני חושב שההתעסקות בלחתור להסכם שלום והיפרדות מהפלסטינים זה האינטרס העליון של כל אזרחי ישראל, אבל אני לא שם מה שקורה בתוך יהודה ושומרון כדבר העיקרי שאני מתעסק בו. אני מוטרד מעתידם של הצעירים במדינה, אני מוטרד ממצבם הכלכלי, ואני מוטרד מאוד ממערכת החינוך".
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן
"אפשר לקדם עכשיו תחבורה ציבורית בשבת, ולהקים אחר כך ממשלה עם החרדים". הרכבת הקלה
(צילום: קובי קואנקס)
שפע ציין כי לדעתו האיחוד של העבודה ומרצ זה אינטרס של ראש הממשלה יאיר לפיד, ואמר כי "במקום להתעסק באיחוד שלנו, למה שהוא לא יצטרף למאמצי יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כדי לקדם שהרבה הקלה בגוש דן תפעל שבת? בשביל מה אנחנו מקימים ממשלה, אם לא כדי לקדם את הערכים שלנו?". הוא הוסיף כי "אפשר להקים ממשלה אחר כך עם החרדים, וגם להבין שתחבורה ציבורית בשבת זה אינטרס של רוב אזרחי ישראל, אם לא נהיה אמיצים עכשיו, לא נקדם את מה שאנחנו מאמינים בו".
רז הסכים איתו, ואמר כי הוא חושב ש"הרכבת הקלה חייבת לעבוד בשבת וזה לא סותר קואליציה עם חרדים. כמו שהם עושים במעלית שבת, אפשר אפילו לנסוע ברכבת קלה בשבת, יכול להיות שעד בני ברק, ואולי היא לא צריכה להמשיך מעבר לזה. זה אינטרס של מדינת ישראל, אחרת אנחנו כולנו פה נהיה פקוקים במקום צפוף שהולך ומצטופף, גדל בשני אחוזים בשנה ואין לו שום יכולת לפרוץ. אין בזה שום דבר אנטי דתי ואין בזה שום דבר נגד החרדים".