ליברמן מציג את רשימת מפלגתו

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", שר האוצר אביגדור ליברמן, הציג הערב (יום שני) את רשימת המפלגה בבחירות הקרובות. בנאומו, שבו נחשפה סיסמת הקמפיין - "עשייה וניסיון" - פירט ליברמן את הישגי מפלגתו בקדנציה הנוכחית, ותקף את נתניהו.
ברשימה שהציג הוצב יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, שנחשב לחבר כנסת בולט, רק במקום השביעי, כמו בבחירות הקודמות. הפנים החדשות היחידות בשביעייה הראשונה הן של תא"ל במילואים שרון ניר, בעבר יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר - שהחליפה את ח"כ אלי אבידר, שהוצב במקום זה לפני הבחירות הקודמות. זו העשירייה הראשונה: ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, שרון ניר, יוליה מלינובסקי, חאמד עאמר, אלכס קושניר, בתיה כהנא דרור, יוסי שיין, לימור מגן תלם.
כמו בנאומיו הקודמים, גם הערב הזהיר ליברמן מפני חזרתו של בנימין נתניהו לשלטון: "המשימה החשובה ביותר שלנו היא למנוע מנתניהו והגוש הפונדמנטליסטי שלו להגיע ל-61 מנדטים, כי אנחנו יודעים בדיוק מה יקרה ברגע שנתניהו, דרעי, גפני, סמוטריץ' ובן גביר יעלו לשלטון: פסקת ההתגברות, סגירת תיקי נתניהו, ביטול מוחלט של המונח 'שוויון בנטל', ביטול חוק השבות, ביטול הדרישה ללימודי ליבה ושוד הקופה הציבורית".
"כל אחד שמצביע לנתניהו מצביע לחבילת החושך שתחזיר את מדינת ישראל שנים אחורה", אמר ליברמן. "רק ישראל ביתנו חזקה מפרידה בינם לבין השלטון. לכן, כל מאמציו של נתניהו זה לפגוע קודם כל באביגדור ליברמן ובמפלגת 'ישראל ביתנו', בכל מחיר, אין קווים אדומים, אין מעצורים. גם השיטות הן שיטות נתניהו, ואני עוצר כאן ב'שיטות נתניהו'. עלילת הדם האחרונה היא חציית כל הקווים האדומים, אבל לשקר אין רגליים ולכן אנחנו ננצח".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
ליברמן בעת הצגת הרשימה החדשה
(צילום: מוטי קמחי)
בעת השקת קמפיין הבחירות של המפלגה בחודש שעבר, ליברמן הציג מצע שמתמקד ביציבות שלטונית, ביטחון אישי, חיזוק הכלכלה וצמצום הפערים בחברה הישראלית. ליברמן אמר אז: "כשיצאנו למערכת הבחירות האחרונה, הגדרנו באופן ברור מה היעדים שלנו - החלפת השלטון והעומד בראשו, וקואליציה בלי ש"ס ויהדות התורה. בנוסף עמדנו על כך שתיק האוצר יהיה בידינו, ועמדנו במילה שלנו".
בין היתר, ליברמן ציין כי ברצונו לקדם את הצעת חוק שלפיה הפלת ממשלה בשנתיים הראשונות לכינונה תתאפשר רק ברוב של 90 חברי כנסת. "כך אתה מבטיח יציבות שלטונית ואתה נותן לציבור שקט. שנתיים זה הזמן המינימלי שממשלה יכולה להוכיח את עצמה", אמר, והוסיף כי מפלגתו תקדם את החוק גם אם תשב באופוזיציה בכנסת הבאה.
ליברמן נגד נתניהו: "חלאת המין האנושי, מה שמפריד בינו לבין השלטון זה אני"
(צילום: פול וואלה)

במערכת הבחירות הנוכחית, ליברמן הרבה לתקוף בחריפות את יו"ר האופוזיציה וראש מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו. אתמול ליברמן השווה בשיחה עם כתבים את "שיטות נתניהו" במערכת הבחירות לאלו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס ושל שליט ברית המועצות לשעבר יוזף סטאלין. שותפיו לקואליציה, ובראשם ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, גינו את דבריו, וליברמן חזר בו מההשוואה: "לא הייתה לי כל מטרה לפגוע באף אדם, ובטח לא בעניין הקרוב לליבי - השואה ומלחמת העולם השנייה, שמשפחתי היא חלק מקורבנותיה".
בשבוע שעבר ליברמן טען כי נתניהו מנסה לעורר שיח ציבורי נגדו, וכינה את יו"ר האופוזיציה "חלאת המין האנושי". ליברמן הוסיף: "מה שמפריד בינו לבין השלטון זה אני". בנוסף, את התוכנית הכלכלית של מפלגת הליכוד ליברמן תיאר ככזו ש"נלקחה מספרו של קרל מרקס", ולאחר פרסום תוצאות הפריימריז במפלגה אמר כי הם "בסימן ערב ט"ו באב. ככל שאתה מאוהב יותר בביבי אתה עולה יותר גבוה ברשימה, ככל שפחות - נדחק משורות הליכוד החוצה".
פורסם לראשונה: 19:30, 12.09.22