סמוטריץ' מתייחס להקלטות, הערב
(קרדיט: לציונות הדתית)

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. בהקלטות שפורסמו אמש (יום א') בכאן 11 נשמע סמוטריץ' אומר: "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באם אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"מ? רצה באבי אביו! אני היחידי שעמדתי בפרץ והייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי". בציונות הדתית אמרו כי מדובר בהקלטות מלפני יותר משנה, אז ניהל נתניהו מגעים עם רע"מ להקמת ממשלה.
2 צפייה בגלריה
סמוטריץ' ונתניהו
סמוטריץ' ונתניהו
סמוטריץ' ונתניהו
(צילום: אלי מנדלבאום, מוטי קמחי)
סמוטריץ' אמר שיגיע יום ונתניהו לא יהיה בפוליטיקה. "נתניהו, גם הפיזיקה או הביולוגיה תעשה את שלה, הוא לא יישאר פה לנצח, מתישהו הוא יורשע בבית משפט, אני יודע מה", נשמע יו"ר הציונות הדתית בהקלטה. "בואו, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה, בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע, ואני אמכור הכל?"
בהקלטה נוספת שפורסמה סמוטריץ' תקף את השרה איילת שקד ואת ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. "יום אחרי הנאום שלי, ישבתי עם איילת ששאלה 'למה אתה הולך נגדנו?' אמרתי לה שנפתלי לא מכר את החיים שלו בשביל ללכת עם ערבים. בגלל שהוא חסר אחריות ומוכן למכור את סבתא שלו, אז אנחנו גם כאלה".
מהציונות הדתית נמסר בתגובה: "יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עובדים בשיתוף פעולה מלא והדוק ויחד הובילו בהצלחה בשנה האחרונה את המאבק להפלת הממשלה הרעה של לפיד-בנט עם האחים המוסלמים. לא מפתיע שיש מי שבוחר בעיתוי זה לנסות לתקוע טריז בתוך המחנה הלאומי מתוך לחץ ופאניקה מחזרת הימין לשלטון על פי כל הסקרים. זה לא יעזור להם, נמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא עד לניצחון ולהקמת ממשלה לאומית, ציונית ויהודית".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד
על בנט: "חסר אחריות, מוכן למכור את סבתא שלו". על שקד: "שאלה 'למה אתה הולך נגדנו?'"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סמוטריץ' עצמו התייחס להקלטות בכנס באשקלון, ואמר: "מישהו הדליף איזו הקלטה ישנה שלי ממזמן, אני רוצה לומר בצורה ברורה: שוחחתי עם שותפי וחברי בנימין נתניהו ואנחנו לא ניתן לאף אחד לסכסך בינינו, אנחנו נעבוד ביחד ונקים ביחד ממשלה יהודית, לאומית וציונית, והמדליפים והמסכסכים ואלה שפשוט מפחדים לא צריכים לפחד כי אנחנו נעשה כל כך הרבה טוב למדינת ישראל".
נתניהו הגיב לדברים, ותקף את ראשי הציונות הדתית, סמוטריץ' ואיתמר בן גביר: "תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש, המאבק של המחנה הלאומי הוא נגד ממשלה של לפיד והאחים המוסלמים תומכי הטרור. לפיד אומר בגלוי שהוא רוצה להוריד את הליכוד מתחת למספר המנדטים של יש עתיד כדי שעליו תוטל הרכבת הממשלה. כדי לסכל את התוכנית של לפיד צריך ליכוד גדול כדי להקים ממשלת ימין יציבה שאתם בכל מקרה חלק ממנה".
איתמר בן גביר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית בציונות הדתית, ומי שזכה גם הוא לביקורת מנתניהו, אמר בתגובה: "לא אהבתי את הדברים שנאמרו על ידי סמוטריץ'. יש לי אמנם ביקורת על נתניהו, ולא היה אדם שהפגין נגדו פעמים כה רבות כמו שאני הפגנתי, אבל אין צורך להתייחס בנימה אישית, ובטח שלא בסגנון כזה. צריך לומר לו - אדוני נתניהו, אנחנו רוצים שתהיה ראש הממשלה, אבל בממשלת ימין מלא-מלא! בלי גנץ, חילי טרופר, ושאר השמאלנים".
פורסם לראשונה: 21:02, 23.10.22