נתניהו מגיב להקלטות: "מוחל לסמוטריץ' על דברי הבלע שלו"
(מתוך טלגרם)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם בצהריים (שני) סרטון שבו התייחס לראשונה בקולו להקלטות של יו"ר הציונות הדתחת בצלאל סמוטריץ' שבהן הוא נשמע כשהוא התבטא בחריפות נגדו: "אני מוחל לסמוטריץ' על דברי הבלע שלו, אנחנו חייבים להפסיק לירות בתוך הנגמ"ש, אנחנו חייבים לגייס את כל הימין כדי למנוע את המשך ממשלת לפיד-עבאס שמסכנת את עתיד ישראל. חלאס, פעם אחת הספיקה לנו".
1 צפייה בגלריה
נתניהו: "מוחל לסמוטריץ' על דברי הבלע שלו"
נתניהו: "מוחל לסמוטריץ' על דברי הבלע שלו"
נתניהו: "מוחל לסמוטריץ' על דברי הבלע שלו"
(צילום: אלי מנדלבאום, שאול גולן)
בהקלטות שפורסמו בכאן 11 נשמע סמוטריץ' אומר: "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באם אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"מ? רצה באבי אביו! אני היחידי שעמדתי בפרץ והייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי". בציונות הדתית אמרו כי מדובר בהקלטות מלפני יותר משנה, אז ניהל נתניהו מגעים עם רע"מ להקמת ממשלה.
לדברי נתניהו בסרטון התגובה, "לפיד רוצה להיות המפלגה הגדולה ביותר כדי שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל עליו. הדרך היחידה לבלום את התוכנית של לפיד ועבאס היא שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר, בפער גדול ביותר. אם בן גביר וסמוטריץ׳ יקבלו מנדט אחד יותר או פחות זה לא משנה כלום כי הם בכל מקרה יהיו שרים בממשלה שלנו, אבל אם הליכוד יהיה קטן במנדט או שניים מלפיד זה יכול לתת ללפיד את הממשלה".
ח"כ סטרוק: "הדלפה של שיחה אישית שנאמרה בעידנא דריתחא"
(צילום: אסף חן)

עם זאת, רק הבוקר הצטרפה ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית לדברי סמוטריץ' ואמרה בריאיון לגל"צ כי "אנחנו מנענו את הדבר הזה - הקמת ממשלה בראשות הליכוד עם רע"מ". בריאיון לאולפן ynet טענה סטרוק בהמשך: "לא אנחנו העברנו את ההקלטות". לדבריה, "מדובר בהדלפה של שיחה אישית שנאמרה בעידנא דריתחא. אם הייתי מדליפה מה אמר השר זאב אלקין על שותפו החדש בני גנץ בימים שהם עוד לא היו שותפים, אז אני חושבת שהיה לתקשורת הרבה במה לעסוק".
יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר בתגובה כי ההקלטות הן "עדות נוספת שמוכיחה את צדקת הדברים שאמרתי לכל אורך השנה האחרונה - הליכוד הציע לנו הסכם קואליציוני על מלא והבטיח לנו שותפות פוליטית אסטרטגית".
מיש עתיד נמסר בעקבות ההקלטות כי ‏"אין ספק שנתניהו זה צרה. אפילו סמוטריץ' יודע את האמת, אבל הוא משקר לציבור כדי לסחוט מביבי את החלומות המשיחיים והקיצוניים שלו ולהרוס כל חלקה טובה במדינת ישראל. אסור לתת לצרה הזאת לקחת את ישראל אחורה".


חבר הכנסת יום טוב כלפון (הבית היהודי, לשעבר ימינה) אמר בריאיון ל-ynet radio כי "אולי הרבה אנשים יצטרכו לבקש סליחה על הקמפיין הארסי שהיה נגד אנשי ימינה כל השנה. אמרנו כל השנה שגם נתניהו ניהל מגעים עם רע"מ. אני בפאנלים מול אנשי ליכוד, ולא מזמן מיקי זוהר אמר בפאנל שמה פתאום ומעולם לא הייתה כוונה לעשות קואליציה עם רע"מ".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "פרסום אותה הקלטה של סמוטריץ' היא לדעתי שובר שוויון. להערכתי כל מי שהתלבט ומתלבט, ברור שכעת הוא קיבל חותמת הכשר של בד"ץ, הכשר גלאט כשר כי מדובר בשקרן מועד, ששום דבר לא מעניין אותו חוץ מסגירת התיקים שלו. אני חושב שסמטוריץ' אמר בצדק שנתניהו הוא צרה. לכן אני מאמין שבסופו של דבר, גוש נתניהו לא יביא יותר מ-59-58 מנדטים".
סמוטריץ' אמר בהקלטות שפורסמו גם שיגיע יום ונתניהו לא יהיה בפוליטיקה. "נתניהו, גם הפיזיקה או הביולוגיה תעשה את שלה, הוא לא יישאר פה לנצח, מתישהו הוא יורשע בבית משפט, אני יודע מה", נשמע יו"ר הציונות הדתית בהקלטה. "בואו, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה, בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע, ואני אמכור הכל?" בהקלטה נוספת שפורסמה סמוטריץ' תקף את איילת שקד ונפתלי בנט. "יום אחרי הנאום שלי, ישבתי עם איילת ששאלה 'למה אתה הולך נגדנו?' אמרתי לה שנפתלי לא מכר את החיים שלו בשביל ללכת עם ערבים. בגלל שהוא חסר אחריות ומוכן למכור את סבתא שלו, אז אנחנו גם כאלה".