הכותרת
התקיפה באיראן: דרדל'ה או טיל בין הרגליים של חמינאי?
22:33

האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: התקיפה באיראן: דרדלה או טיל בין הרגליים של חמינאי?
בישראל, באיראן וברחבי העולם מנסים להעריך את הצלחת פעולת חיל האוויר בתגובה על מתקפת טילי השיוט האיראנית על ישראל בתחילת החודש. גורם ישראלי הבקיא בפרטים אמר, "זו לא הייתה תקיפה דרדלה. זו פגיעה אסטרטגית והוכחה שנגמר סיפור הפחד מאיראן", הגורם טען עוד, "ישראל לא רצתה שאיראן תכיל את האירוע. ישראל הייתה מוכנה לאסקלציה והאיראנים בחרו להתקפל. המשטר מנסה לגמד את התקיפה. עכשיו הם ינסו לספר סיפורים אבל הם יודעים את האמת".
בכירים בממשל האמריקני העריכו שאיראן לא תגיב לתקיפה הישראלית, כי היא מבינה שישראל יכולה להגיע לכל מקום. "שום דבר לא יקרה לפני הבחירות", הוסיפו הבכירים. "היינו לכל אורך הדרך עם ישראל. היה ועודנו מבצע הגנה מסיבי להגן על ישראל – כולל מערכת ההגנה המתוחכמת ביותר שהובאה לישראל. אנחנו שם לתמוך בישראל, וישראל והאיראנים ידעו את זה". הנשיא ג'ו ביידן אמר אמש כי הוא מקווה שהתקיפות של ישראל באיראן הסתיימו, וכי לא נראה שישראל תקפה מטרות שאינן צבאיות.
יחד עם ד"ר איל חולתא, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי של ישראל והיום חוקר במכון ביטחון לאומי FDD בוושינגטון, ביררנו עד כמה הבחירות בארה"ב השפיעו על היקף ויעדי התקיפה, שאלנו האם ישראל הייתה צריכה לפעול מול איראן כבר אחרי השבת השחורה, מה צריך ללמוד מהתגובה האיראנית שמקטינה מאוד את הישגי התקיפה של חיל האוויר וגם, האם הפעולה הישראלית תאיץ את תוכנית הגרעין האיראנית או אולי דווקא תאט אותה? האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מיציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן
תיעוד מיציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן
תיעוד מטוסי חיל האוויר לפני היציאה לתקיפה באיראן
(צילום: דובר צה"ל)
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה, את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
השתתפו בהכנת הכתבה: גיא סאלם ועדן דוידוב