הכותרת - הפודקאסט היומי של ynet, בסדרת פרקים לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. והפעם: סיפורו של הטייס ששמר בכל מחיר על אחד הסודות השמורים של ישראל.
ביום השמיני של מלחמת יום הכיפורים הוזנק סא"ל אבי לניר להתקפת מטרות בשטח סוריה. טיל קרקע-אוויר פגע במטוס של לניר, והוא צנח מעבר לגבול הישראלי. לוחמים שהיו באזור ראו אותו נוחת בשלום, ונלקח לשבי הסורי כשהוא בריא ושלם. מספר חודשים אחר כך, שבויים שפגשו אותו בבית חולים סורים ראו אותו במצב אחר לגמרי - מוכה, חבול, עם שברים רבים. שמונה חודשים לאחר שהמטוס הופל חזר, הושב ארונו של לניר על ידי הסורים והוא נקבר בהר הרצל.
מה היה הסוד הגדול שלניר היה אחד השותפים הבודדים שנחשפו לו? איך המשפחה התמודדה עם אי הידיעה במהלך חודשי השבי? ועד כמה הסיפור של האב השפיע גם על הבן? שרון כידון שוחחה עם נועם לניר, בנו של אבי, על הזיכרונות, הגעגוע והתקווה לעתיד. האזינו לפרק.
במהלך הפרק שולבו קטעי קול מתוך ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון.
1 צפייה בגלריה
אבי לניר
אבי לניר
אבי לניר
(מהאלבום המשפחתי)
בכל יום בוחנים אנשי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.