הכותרת - הפודקאסט היומי של ynet, בסדרת פרקים לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. והפעם: מסע החיפושים בעקבות הנעדרים.
בעיצומו של יום הכיפורים הוזעק שלום ציוני ז"ל לקרבות הבלימה מול המצרים. הזמן חלף, ואשתו יונה לא קיבלה כל אות חיים משלום. כשהיא בחודש תשיעי להריונה, פקדה יונה פעם אחר פעם את מרתף הדמעות - חדר שבו היו מוצבות תמונות שבויים וחללים מהחזית. כשגם שם לא מצאה סימן חיים היא נדדה, יחד עם אחותה נעמי ובת דודתם, בין בתי חולים ומשפחות לוחמים שהיו בקרבות בתקווה לקבל פיסת מידע.
זה היה מסען של משפחות רבות באותה תקופה. הביקור במרתף הדמעות, המסע ברחבי הארץ כדי לגלות שביב מידע, והדמעות כשאין כל סימן, או כשמגיעה הבשורה המרה. שרון כידון שוחחה עם יונה ציוני בן משה, שבעלה שלום נפל בקרבות הבלימה מול מצרים, ונעמי עובדיה, אחותה של יונה ושותפתה למסע, על הדרך שעברו עד שקיבלו את הבשורה המרה, ואיך ממשיכים ביום שאחרי. האזינו לפרק
במהלך הפרק שולבו קטעי קול מתוך ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון.
1 צפייה בגלריה
ארכיון 1973 משפחות נעדרים חיפושים תל אביב מלחמת יום הכיפורים כיפור
ארכיון 1973 משפחות נעדרים חיפושים תל אביב מלחמת יום הכיפורים כיפור
משפחות נעדרים מחפשות את יקיריהן
(באדיבות ארכיון המדינה)
בכל יום בוחנים אנשי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.