האסטרטגיה של נסראללה במלחמה

מהרגע הראשון זה היה נראה שנסראללה נגרר בעל כורחו למלחמה, אבל מנגד הוא לא ממש ממהר להפסיק את התקיפות כלפי ישראל. כשמנתחים את הצעדים של חיזבאללה, זה נראה כאילו ארגון הטרור מנסה לייצר משוואות שעל פיהן הוא פועל - משוואות שהצליחו לו יותר מכפי שצפה.
הכותרת
האסטרטגיה של נסראללה במלחמה
23:54
יחד עם פרופ' אייל זיסר, מומחה ללבנון וסוריה וסגן הרקטור באוניברסיטת תל אביב, ניסינו להיכנס לראש של נסראללה. אילו תמורות חלו באסטרטגיה של חיזבאללה בחודשים האחרונים? מה חושבים בלבנון על האפשרות של מלחמה נרחבת עם ישראל? ואיך נראית תמונת הסיום של העימות הצפוני בעיניים של ארגון הטרור?

פרשת הצוללות כאן כדי להישאר

בזמן שכולם מדברים על הקמת ועדת חקירה למחדל 7 באוקטובר, ועדת חקירה אחרת שלחה מכתבי אזהרה לבכירים במדינה. ועדת החקירה הממלכתית לעניין כלי השיט שלחה מכתבים חריפים מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, ראש המל"ל לשעבר יוסי כהן ומפקד חיל הים באותה תקופה. כל זאת בזמן שההליך הפלילי שקשור לרכש הצוללות מתנהל במקביל בבית המשפט.
הכותרת
פרשת הצוללות כאן כדי להישאר
24:49
יחד עם גלעד מורג, כתבנו לענייני משפט, צללנו להסתעפויות השונות של הפרשה. מה המשמעות של מכתבי האזהרה? אילו הבדלים יש בין הנושאים שנבחנים בוועדה לאלו שהגיעו לבית המשפט? וכיצד החלטות הוועדה יכולות להשפיע על עתידם הפוליטי של המוזהרים?

המהלך המצרי שיכול לסייע ביום שאחרי המלחמה

בחודש שעבר הוקם בחגיגיות "איחוד השבטים הערביים" בחצי האי סיני. אחרי שנים שהשבטים הבדואיים מרגישים מוזנחים, והממשל בקהיר לא ממש אוהב את שטח ההפקר שבצפון המדינה, מנסים עכשיו במצרים שיטה חדשה. ארגון אחד שיאחד את כל השבטים הבדואיים בסיני, יסייע להחזיר את היציבות והביטחון באזור, יקדם את הכלכלה - וגם ישלח מסר ברור לשאלות שעולות בישראל על היום שאחרי המלחמה בעזה.
הכותרת
האיחוד שיכול לסייע גם ליום שאחרי המלחמה
28:51
יחד עם ד"ר אופיר וינטר, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), קפצנו לביקור בחצי האי השכן. איך המצרים איבדו שליטה בסיני? עד כמה המהלך באמת יביא ביטחון ושגשוג לחצי האי? ומיהו איש העסקים שמוביל את המהלך, ויכול להוות דמות מפתח גם ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה?

מאחורי הקלעים של ועדת חקירה ממלכתית

כמעט תשעה חודשים חלפו מאז 7 באוקטובר, ולמרות הדרישה הציבורית, ועדת חקירה ממלכתית עדיין לא נראית באופק. בינתיים, מבקר המדינה ניסה להתחיל את הבדיקות שלו - ונעצר על-ידי בג"ץ, ובצבא עורכים תחקירים מבצעיים לעשרות האירועים באותה שבת שחורה.
הכותרת
מאחורי הקלעים של ועדת חקירה ממלכתית
31:29
יחד עם עו"ד אביגדור (דורי) קלגסבלד, שייצג בעבר בכירים בפני ועדות חקירה ובדיקה, נכנסנו לעומק הסוגיה. מה ההבדל בין ועדת חקירה ממלכתית לוועדות האחרות? האם בדיקת המבקר תמנע הקמת ועדה? עד כמה לוועדת חקירה ממלכתית יש באמת השפעה? ואילו עצות יש לו לבכירים שצפויים להיחקר בה?

"היה אפשר להחזיר אותו, פשוט החליטו שזה לא חשוב"

"הכותרת" בסדרת שיחות עם משפחות החטופים, והפעם: אסנת פרי, אשתו של חיים ז"ל, מנסה לחיות בלעדיו. חוסר הוודאות אחרי שנלקח, תחושת ההפקרה שעדיין כואבת, הסיפורים של אלה ששוחררו ופגשו אותו בעזה, השמחה על הסרטון של חמאס והכאב כשנודע שנרצח בשבי.
הכותרת
"היה אפשר להחזיר אותו, פשוט החליטו שזה לא חשוב": חיים פרי עדיין שם
35:56
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.