מי באמת מנהל את המלחמה?

ראש הממשלה בנימין נתניהו בריב מתמשך עם שר הביטחון יואב גלנט. השרים בני גנץ וגדי איזנקוט לא סומכים על נתניהו ומחכים לרגע שבו ייצאו מהממשלה. גלנט לא שוכח לגנץ ואיזנקוט שטרפדו לו את המינוי לרמטכ"ל. חברי הקבינט המדיני-ביטחוני כועסים על קבינט המלחמה שהוקם ודחק אותם הצידה. ומעל הכל מרחפת המעורבות האמריקנית החריגה במוקד המרכזי של קבלת ההחלטות במדינה.
הכותרת
מי באמת מנהל את המלחמה? | נחום ברנע
26:06
יחד עם נחום ברנע, פרשן "ידיעות אחרונות", צללנו אל תוך הקבינטים השונים. האם הקבינט המדיני-ביטחוני עדיין רלוונטי? איך מתגברים על המחלוקות בתוך קבינט המלחמה? עד כמה האמריקנים משפיעים על ההחלטות? ושאלת השאלות - מי באמת מנהל את המלחמה?

כבר לא צבא קטן וחכם, יותר מילואים

אחת מנקודות התורפה ב-7 באוקטובר הייתה ההסתמכות של הצבא על הגדר החכמה והעזרים האלקטרוניים על חשבון יותר כוחות יבשה. זאת גם אחת המסקנות שממתינות לצה"ל ביום שאחרי המלחמה - יותר כוחות מילואים, יותר השקעה בחילות היבשה ויותר אימונים ותרגילים.
הכותרת
פחות צבא קטן וחכם, יותר מילואים | רון בן ישי
24:49
יחד עם רון בן ישי, פרשננו הצבאי, חזרנו אל היסודות של "צבא קטן וחכם". האם התוכנית הזאת כשלה? איך יבנו את צה"ל ביום שאחרי המלחמה? מה המשמעות של הארכת שירות המילואים? וכמה כל זה יעלה לנו?

בחזרה לכאוס של 7 באוקטובר

הסימנים שעוררו חששות כבר בלילה שלפני מתקפת הפתע של חמאס, חוסר השליטה והמידע בשעות הראשונות, והפקודות שהועברו בדרך לא דרך. יחד עם רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" וה"ניו יורק טיימס", חזרנו אל השעות הראשונות של המלחמה. אל הגבורה והכשלים שנחשפו בתחקיר שפרסם עם יואב זיתון, ואל האתגרים שעוד ממתינים לוועדת החקירה שתקום בהמשך.
הכותרת
100 ימים למלחמה: בחזרה לכאוס של 7 באוקטובר | רונן ברגמן
24:40

איך מונעים אסון כלכלי כמו אחרי מלחמת יוה"כ?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריזו שהכלכלה הישראלית חזקה ושיש מספיק כסף כדי לתמוך בכל צורך צבאי ואזרחי. בינתיים, המלחמה מתארכת, הגירעון גדל, ואין תוכנית סדורה לפתרון המשבר הכלכלי שרק החל. כשמסתכלים אחורה אפשר לראות שהיינו פעם במצב דומה, אחרי מלחמת יום הכיפורים. אז מדינת ישראל סבלה מ"העשור האבוד".
הכותרת
איך מונעים אסון כלכלי כמו אחרי מלחמת יום הכיפורים? | סבר פלוצקר
23:07
יחד עם סבר פלוצקר, הפרשן הכלכלי של "ידיעות אחרונות", נכנסו אל תוך המספרים. מה מיוחד בעלויות של המלחמה הנוכחית? מה משמעות הצעדים שמקדמת הממשלה? ואיך לא חוזרים על הטעות של אחרי מלחמת יום הכיפורים ונמנעים מעוד עשור אבוד?

הדאעש שלכם חזר

שנת 2024 החזירה לחיינו את ארגון הטרור הרצחני דאעש. הוא לא ממש נעלם, פשוט פחות התמקד במדינות מערביות או כאלה שמגיעות לכותרות בחדשות המערביות. אבל בתחילת החודש הוא ביצע פיגוע כפול סמוך לקברו של קאסם סולימאני באיראן וחזר לתודעה גם בישראל.
הכותרת
הדאעש שלכם חזר
21:31
יחד עם יורם שוייצר, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) וממחברי הספר "צומת 9.11", סיפרנו את הסיפור של דאעש. לאן הם נעלמו אחרי שהשתלטו על חלקים נרחבים במזרח התיכון? למה הם תקפו את האיראנים, למרות שהם מוסלמים? ומה הם חושבים על המלחמה בחמאס?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.