הכותרת
הראש בחול, הטיל בשמיים: למה ישראל ויתרה על חיל טילים התקפי?
21:35

האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: הראש בחול, הטיל בשמיים: למה ישראל ויתרה על חיל טילים התקפי?

מיליוני ישראלים כבר התרגלו להיכנס ולצאת מהמרחבים המוגנים כתוצאה ממתקפות טילים מאיראן, לבנון ותימן. בהחלטה אסטרטגית, החליטו באיראן כי עדיף לבנות מערך טילים מאיים סביב ישראל מאשר להקים ולתחזק חילות אוויר יקרים ומורכבים. בזמן שבישראל השקיעו עוד ועוד משאבים בחיל האוויר ובמערכות הגנה אקטיביות רב שכבתיות נגד טילים, הוזנחה הכוונה להקים חיל טילים התקפי כמענה אפשרי בזמן מלחמה.

מתנגדי חיל הטילים הצביעו על כך שמדובר בפתרון יקר יותר ממטוסים, עם יעילות מבצעית מוגבלת והצביעו על כך שטילים הם פתרון מבצעי חד-פעמי ולא מספק בהשוואה למטוסי קרב. למרות הכוונה של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן להקים חיל טילים ולהקים מערך טילי קרקע-קרקע מדויקים לטווח של 300 ק"מ, שיהווה חלק מזרוע היבשה של צה"ל, חיל טילים ישראלי לא קם.

ביחד עם האלוף במילואים ידידיה יערי, לשעבר מנכ"ל רפאל ומפקד חיל הים, ניסינו להבין האם ישראל שגתה בתעדוף חיל האוויר על פני חיל טילים. ניסינו לברר מדוע חיל האוויר התנגד כל כך להצטיידות בטילים התקפיים, בדקנו מה היתרון של טילים לעומת מטוסי קרב מתקדמים וגם, כמה זמן וכסף יידרשו להקים בצה"ל חיל טילים אפקטיבי וקטלני? האזינו לפרק.

1 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי תל אביב
יירוטים בשמי תל אביב
יירוטים בשמי תל אביב
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה, את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
השתתפו בהכנת הכתבה: גיא סאלם ועדן דוידוב