האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: למרות פתיחת התיק מחדש, פרשת הסרסור בסוהרות הצעירות בכלא גלבוע שוב עושה קולות שהיא בדרך להיקבר. האם כמו ב-2018, הבכירים שידעו והשתיקו את ההתנהלות החמורה שהובילה לתקיפה מינית, יצאו ללא עונש?
חושף הפרשה, כתבנו לירן לוי, עושה סדר ומזכיר מה בדיוק קרה בין כותלי הכלא שממנו ברחו האסירים הביטחוניים ערב ראש השנה. מה עשתה המשטרה, למה היחידה החוקרת נמצאת לכאורה בניגוד עניינים, מדוע טרם נגבתה עדות מעודכנת משמונה נשים שכבר התלוננו - ומי יכול להיות השעיר לעזאזל, גם הוא בלי עונש משמעותי? האזינו לפרק.
בפרקליטות ובמשטרה לא מסרו תגובה לדברים. משב"ס נמסר: "האירוע שארע לפני ארבע שנים הינו אירוע חמור ביותר שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. מיד עם העלאת החשדות מחדש בעניין הסוהרות מגלבוע, ערכה הנציבה פרי דיון בהשתתפות הגורמים המקצועיים הרלבנטיים בשירות בתי הסוהר והנחתה את יועמ"ש שב"ס לפנות באופן מיידי לגורמים המוסמכים ע״פ חוק בבקשה לבחון מחדש את התיק שנסגר ע"י הפרקליטות טרם כניסתה לתפקיד.
"נציבת בתי הסוהר מחזקת את נפגעות העבירה ונחושה לעשות כל הניתן על מנת להגיע לחקר האמת על שאירע למען הנפגעות ולמען הסוהרות כולן. הנציבה סבורה כי מוטלת על הארגון חובת יסוד לשמירה על סביבת עבודה מכבדת, מוגנת ובטוחה עבור כלל משרתי הארגון - נשים וגברים כאחד".
1 צפייה בגלריה
הכותרת
הכותרת
אחת הסוהרות לשעבר שהעידה על מה שקרה בכלא גלבוע
( צילום: EPA)
בכל יום אטילה שומפלבי וסיון חילאי בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.