מי אחראי להשיב את החטופים הביתה?

לפחות 239 אזרחים וחיילים ישראלים נמצאים בידי חמאס מאז מתקפת הפתע בשמחת תורה. ראש הממשלה מינה את גל הירש לממונה על השבויים והנעדרים. במקביל יש גם שני אלופים שפועלים בנושא מטעם צה"ל, אנשי המוסד ושב"כ שמקדמים מאמצים בצינורות שלהם, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן שביקר בקטאר, יועץ של שר הביטחון, ושני בכירים במשרד החוץ.
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
יחד עם איתמר אייכנר, כתבנו המדיני, וירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, ניסינו להבין איך עובדים המאמצים לשחרור החטופים שבידי חמאס. איך שומרים על מסר אחיד ותיאום בין כל הגורמים? האם מדובר בבלגן או במיצוי כל הכוחות? ומי בסוף אחראי לדאוג לכך שהחטופים ישובו הביתה?

איך משקמים את עוטף עזה?

כבר כמעט חודש שהתושבים מעוטף עזה הם פליטים בארצם, ולא יודעים מתי יוכלו לחזור לביתם. חלק מהם כלל לא בטוחים שהם רוצים לחזור. בשטח נשארו בינתיים הבתים השרופים והעדויות לטבח הנורא שבוצע בשמחת תורה ביישובים ובקיבוצים בעוטף עזה.
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
שיחה עם חיים ילין, תושב בארי ולשעבר ראש מועצת אשכול וח"כ מטעם יש עתיד, על היום שאחרי המלחמה בעוטף עזה. איך בונים מחדש את חבל הארץ שנחרב? אילו צעדים בוני אמון צריכה המדינה לעשות כדי להחזיר את התושבים? מה עונים לאלו שלא רוצים לחזור? איך משכנעים תושבים חדשים להגיע? ומה התנאי הראשון כדי שעוטף עזה תחזור להיות מקום פורח?

להילחם בחמאס בגבולות החוק

אחרי כמעט כל הצהרת תמיכה אמריקנית מגיע עוד משפט, שלפיו ישראל צריכה לפעול ברצועת עזה "בהתאם לדיני המלחמה". אותם כללים ואמנות בינלאומיים שמסבירים מה מותר לעשות ומה אסור במלחמה. אבל האם הכללים האלה תקפים גם מול ארגון טרור רצחני שלא ממש מציית לכללים האלה?
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
יחד עם אלוף במילואים דני עפרוני, לשעבר הפרקליט הצבאי הראשי, ניסינו לעשות סדר בשאלות המשפטיות שעל הפרק. האם דיני המלחמה חלים גם על חמאס? איך אפשר להילחם בכל הכוח מבלי להסתבך אחר כך בבית הדין הפלילי הבינלאומי? והאם השמירה על הכללים פוגעת בהתקדמות הלחימה?

פניית הפרסה החדה של ארדואן

לפני שנתיים נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עשה כמעט הכל כדי לחדש את היחסים עם ישראל. מי שלא ממש התלהבו מהמהלך הם דווקא האנשים בירושלים. בסוף היחסים חודשו, המוני בית ישראל טסו לחופשות בטורקיה, אבל אז פרצה המלחמה בדרום. בתוך פחות מחודש ארדואן הספיק להביע תמיכה מלאה בחמאס, לגנות את ישראל ולהחזיר את השגריר. אבל גם לנסות להשאיר פתח ליום שאחרי.
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
יחד עם ד"ר חי איתן כהן ינרוג'ק, מומחה לפוליטיקה ויחסי חוץ של טורקיה במרכז דיין ואוניברסיטת תל אביב, וד"ר אלון ליאל, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ והממונה על היחסים בשגרירות ישראל בטורקיה, ניסינו להבין את פניית הפרסה של ארדואן. למה הוא העדיף לזרוק את ההתקדמות הכלכלית והביטחונית בין המדינות בזמן המלחמה? איך הוא מנסה לשמור פתח לעתיד? ומה הסיכוי שהיחסים בין המדינות ישובו לפרוח?

מאחורי המעורבות האמריקנית

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע מהרגע הראשון על תמיכה אמריקנית ללא סייג בישראל ושלח סיוע צבאי רב. הוא גם הגיע לארץ, וכמוהו בכירים נוספים בממשל האמריקני ויועצים צבאיים. באופן חריג, גם הוא וגם מזכיר המדינה השתתפו בישיבות קבינט המלחמה המצומצם. כל זה, במקביל לפרסומים על לחצים אמריקניים להפסקת אש וחילוקי דעות בנוגע להתקדמות המערכה.
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
יחד עם נדב איל, פרשן ynet ו"ידיעות אחרונות", ניסינו להבין את המעורבות האמריקנית במלחמה בדרום. למה ארה"ב מיד התייצבה לצד ישראל? עד כמה האמריקנים מעורבים בניהול המלחמה, והאם זה טוב לנו? מה יקרה כשחילוקי הדעות יהיו משמעותיים וחריפים? והאם הסקרים הלא מחמיאים בארה"ב ישפיעו על ביידן?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.