הטרור הפסיכולוגי של חמאס

תיעודי הזוועות ביום הראשון של המלחמה, כמו גם סרטוני השבויים שחמאס מפרסם מדי פעם, משפיעים לא מעט על דעת הציבור הישראלי. וזה בדיוק מה שחמאס רוצה. לצד הלחימה הצבאית מול ישראל, חמאס מנהל מערכה מדויקת בתחום הלוחמה הפסיכולוגית, וישראל משתרכת מאחור.
הכותרת
הטרור הפסיכולוגי של חמאס
24:04
יחד עם ד"ר יניב לויתן, מומחה ללוחמת מידע, מרצה ויועץ, ניסינו להבין את הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס. למה היה להם כל כך חשוב לשדר בזמן אמת את הטבח בעוטף? מה המסר בסרטונים האחרונים שפרסם הארגון? ואיך ישראל יכולה להשיב להם מלחמה?

כאב של לוחמים

המראות הקשים ממתקפת הפתע של חמאס זעזעו מדינה שלמה, במיוחד את הלוחמים שנלחמו בעוטף עזה. העומס הנפשי, יחד עם הלחץ של הלחימה, עלול לגבות מחיר נפשי לא פשוט מאותם חיילים שנמצאים בחזית.
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
יחד עם סא"ל ד"ר מיכל ליפשיץ, ראש ענף קליני במערך בריאות הנפש של צה"ל, ניסינו להבין את ההשלכות הנפשיות של הלחימה. מתי הלוחמים שנחשפו לזוועות צריכים לעבד את מה שראו? איך מתמודדים עם העומס הנפשי? וכמה מהחיילים שהיו בעוטף יסבלו בהמשך מפוסט טראומה?

בין הפוגה להפסקת אש

ארצות הברית הבהירה שהיא בעד הפסקת אש הומניטרית, וכמוה מדינות נוספות ברחבי העולם. בחמאס מתעקשים על הפסקת אש של לפחות חמישה ימים, ובישראל לא מוכנים לשמוע על הפסקת אש בלי שחרור חטופים - ומדברים יותר ויותר על הפוגות.
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
יחד עם רון בן ישי, פרשננו הצבאי, ניסינו להבין את האינטרסים השונים בשיח על הפסקת האש. מה ההבדל בין הפוגה להפסקת אש? למה בחמאס מתעקשים על הפסקת אש ארוכה של מספר ימים? ובאילו תנאים ישראל יכולה להרשות לעצמה להסכים להפסקת אש?

הזיגזג של מקרון

מתחילת המלחמה הביע נשיא צרפת עמנואל מקרון תמיכה נלהבת בישראל, ואף הגיע לביקור במהלך הלחימה. חודש אחרי פרוץ המלחמה, מקרון התראיין ל-BBC וטען שישראל "הורגת נשים ותינוקות" ברצועת עזה. בירושלים כעסו וראש הממשלה ושר הביטחון תקפו אותו בחריפות, בינתיים הוא כבר שוחח עם הנשיא הרצוג והתנצל.
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
יחד עם דניאל שק, לשעבר שגריר ישראל בצרפת, ניסינו להבין מה קרה לעמנואל מקרון. האם התמיכה שלו בישראל בתחילת המלחמה הייתה אמיתית? למה הוא טען שישראל "הורגת נשים ותינוקות"? ומדוע נעדר מהצעדה נגד האנטישמיות שנערכה אתמול?

המלחמה על ביטחון היהודים בעולם

בתים שסומנו עם מגן דוד, הפגנות אלימות עם קריאות להשמדת יהודים, ואפילו תקיפות פיזיות. על פי נתוני משרד התפוצות והמלחמה באנטישמיות, מאז החלה המלחמה עלו גילויי האנטישמיות ברחבי העולם ב-500%. באחד המקרים נרצח יהודי אמריקני שהניף דגל ישראל מול הפגנה פרו-חמאס.
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
יחד עם אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות והמלחמה באנטישמיות, וסשה רויטמן דרטווה, מנכ"ל Combat Antisemitism Movement, ניסינו להבין איך נלחמים באנטישמיות. האם מדובר בעלייה זמנית רק בגלל המלחמה? האם יש הבדל בין אנטישמיות לאנטי-ציונות? ואיזה צעדים המדינות השונות עושות כדי להילחם בתופעה?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.