השיטה האיראנית

רימון יד אותר בשבוע שעבר מחוץ לשגרירות ישראל בשבדיה, חודש קודם לכן התפוצץ מטען ליד השגרירות בהודו, בקנדה בוצע ירי לעבר בתי ספר יהודיים - ובכלל, ישראלים ויהודים הפכו להיות מטרה בכל רחבי העולם.
הכותרת
כך איראן מנסה לתקוף ישראלים בחו"ל
22:46
יחד עם איתמר אייכנר, כתבנו המדיני, נכנסו אל מפת האיומים העולמית. איך איראן נוקמת בישראל מבלי להשאיר עקבות? באיזה מדינות יותר מסוכן לישראלים להסתובב? ומה ישראל עושה כדי למנוע את התקיפה הבאה?

מזרח תיכון חדש-ישן

רגע לפני שפרצה המלחמה ישראל וסעודיה היו על סף חתימה על הסכם נורמליזציה, וארצות הברית הראתה סימנים שהיא עוזבת את המזרח התיכון. אבל אז הגיעה מתקפת הפתע של חמאס - והעולם נאלץ לבחור צד. רוסיה הזמינה את בכירי חמאס למוסקבה, ארה"ב תמכה בישראל, אפילו טורקיה בחרה צד - אבל יש מדינות שעוד ממתינות על הגדר.
הכותרת
האם המלחמה יצרה מזרח תיכון חדש?
24:57
יחד עם ד"ר יואל גוז'נסקי, מומחה למזרח התיכון וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), צללנו אל האינטרסים במזרח התיכון. האם המלחמה שינתה את תמונת המצב במזרח התיכון? למה מדינות ערב היו מעדיפות שישראל תביס את חמאס בצורה נחרצת יותר? איך חזר הנושא הפלסטיני למרכז סדר היום? ולמה ארה"ב בכל זאת בדרך החוצה מהאזור?

מחיר המלחמה "השקטה" בצפון

מפסגת החרמון המושלגת ועד לראש הנקרה - החורף פוגש בצפון יישובים ריקים מתושבים ומטיילים. חלק מהתושבים עזבו את הקיבוצים לראשונה מאז מלחמת השחרור, אז היו ילדים קטנים, ועדיין אין תאריך סופי לחזרה.
הכותרת
המחיר של המלחמה "השקטה" בצפון
23:52
יחד עם יאיר קראוס, כתבנו בצפון, וגבי נעמן, ראש מועצת שלומי, קפצנו לביקור בצפון הארץ. איך הפך הגליל ל"רצועת הביטחון" החדשה בצפון? מה היקף הנזק ביישובים? איך שומרים על הקהילתיות בבתי המלון? והאם אין מנוס ממלחמה עם חיזבאללה?

הנשיא "היהודי" שמשוגע על ישראל

במקביל לדיווחים על עסקת חטופים נוספת, וללחימה המתמשכת ברצועת עזה, השבוע ביקר בישראל ידיד אמת. מדובר בנשיא החדש של ארגנטינה, חאבייר מיליי, שלכל אורך מערכת הבחירות שלו הבטיח שהביקור הראשון מחוץ למדינה יהיה בישראל - הבטיח והגשים. בארץ הוא כבר הספיק להודיע על העברת השגרירות לירושלים ושיוציא את חמאס מחוץ לחוק.
הכותרת
לוקו על ישראל: הנשיא "היהודי" של ארגנטינה
21:16
יחד עם ד"ר מאוריסיו דימנט, מהחוג ללימודי ספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית באוניברסיטה העברית, קפצנו לביקור בדרום אמריקה. איך המדינה שהייתה מקום מסתור לנאצים הפכה לידידה טובה של ישראל? למה מיליי מוגדר "טראמפ הארגנטיני"? ואיך שיעור פרטי אחד גרם לנשיא ארגנטינה לרצות להתגייר?

למה ארה"ב הטילה סנקציות על ישראלים?

כבר מספר חודשים שבארה"ב מדגישים את הדאגה מהעימותים בין מתנחלים לפלסטינים ביהודה ושומרון. זאת למרות שבפועל, מספר האירועים האלימים ירד, ובמערכת הביטחון הקימו מסלול "עוקף בן גביר" אחרי שהרגישו ירידה ביעילות בטיפול של המשטרה בנושא. לארה"ב זה כנראה לא הספיק - והנשיא ביידן הטיל סנקציות על 4 מתנחלים שלטענת ארה"ב מעורבים באלימות נגד פלסטינים.
הכותרת
חוסר אמון? מאחורי הסנקציות האמריקניות
20:04
יחד עם אלישע בן קימון, כתבנו בשטחים, ודביר קריב, לשעבר איש שטח בחטיבה לסיכול טרור לא ערבי בשב"כ, מרצה ואיש חינוך, קפצנו ליהודה ושומרון. מה גרם לירידה במספר העימותים בין פלסטינים למתנחלים? האם התגובה האמריקנית הייתה מידתית? ואיך בישראל פועלים כדי למנוע פיצוץ אפשרי ביהודה ושומרון?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.