הקצין שהזהיר לפני 20 שנה מהמנהרות

כשסרן אביב חקאני ז"ל היה בתיכון הוא עשה מעקב אחרי חבורה של גרבילים בחולות שליד אשקלון. בין היתר הוא בחן איך הם מתמודדים עם החיים מתחת לפני הקרקע. כמה שנים אחר כך, כשפיקד על צוות המנהרות הראשון של צה"ל, הוא השתמש בידע שצבר כדי לשנות את התפיסה הצבאית בכל הקשור לאתגר המנהרות. לפני 20 שנה הוא נפל בתקרית בציר פילדפי.
הכותרת
חוזה המנהרות: הקצין שהזהיר לפני 20 שנה מהאיום ברצועת עזה
58:10
יחד עם חבריו לשירות ואימו חזרנו אל מי שכונה "קצין המנהרות הראשון". השיטות שפיתח לפעילות בתוך המנהרות, התדרוכים לבכירי הצבא, והאזהרה מפני איום המנהרות ברצועת עזה - שהגיעה לפני יותר מ-20 שנה.

עד כמה ישראל באמת תלויה בסיוע האמריקני?

האיום האמריקני בהפסקת משלוחי הנשק לישראל אם הפעילות ברפיח תתרחב רק הדגיש עד כמה אנחנו תלויים בסיוע של ארה"ב. לאחרונה עלו שוב הדיבורים על "כלכלת חימושים" והתהייה עד כמה ישראל עצמאית מבחינה ביטחונית.
הכותרת
איך באמת בוחרים את האלופים הבאים בצה"ל? | יוסי יהושוע
32:46
יחד עם תא"ל (מיל') ד"ר ששון חדד, לשעבר היועץ הכלכלי של הרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, צללנו למצב החימוש הישראלי. איך ישראל הפכה להיות יותר ויותר תלויה בסיוע האמריקני? למה אנחנו לא מייצרים את כל התחמושת בעצמנו? והאם נוכל להמשיך במלחמה גם בלי תמיכת ארה"ב?

הקיבוצניק שנפל בהגנה על הבית

כשאילן פיורנטינו ז"ל השתחרר מהצבא הוא הכריז שהוא לא יעסוק בנושאים של ביטחון או רפואה - הוא הולך אל הרפת. עם השנים הוא התקדם בתפקידי הביטחון בקיבוץ עד שמונה לתפקיד הרבש"ץ של נחל עוז. לאורך התקופה הוא התמודד עם לא מעט אירועים משמעותיים והוביל את הקמת יחידת כיבוי האש שטיפלה בטרור הבלונים והעפיפונים. ב-7 באוקטובר הוא יצא מהבית עם הדיווחים הראשונים, ונפל בקרבות ההגנה על הקיבוץ.
הכותרת
הקיבוצניק שלא רצה לעסוק בביטחון, ונפל בהגנה על הבית
33:47
"הכותרת" בפרק מיוחד על הרבש"ץ האהוב של נחל עוז, כפי שראו אותו אשתו, חבריו וגם כפי שהוא ראה את עצמו. ההחלטה לקבל את התפקיד המורכב, האתגרים והלבטים בדרך, וגם הדאגה בשעות הראשונות של 7 באוקטובר והימים שעברו בחוסר ודאות עד לידיעה שנפל בקרב.

"פחדתי לבכות, כדי לא לפגוע בעובר"

"הכותרת" בסדרת שיחות עם משפחות החטופים, והפעם: מיכל לובנוב, רעייתו של אלכס, שומרת על המשפחה שהתרחבה. השעות הקשות שעברו ב-7 באוקטובר, הלידה שעברה לבדה, השאלות של הבן הבכור וההבטחה לאלכס ולרך הנולד.
הכותרת
פחדתי לבכות, כדי לא לפגוע בעובר: אלכס לובנוב עדיין בשבי
37:18
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.