האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: פרשת שימוש המשטרה בתוכנת הריגול העלתה שוב את השאלה - מי יחקור את החוקרים? בבעיות במחלקה לחקירת שוטרים עסקנו בפרק "חידת מח"ש", אבל גוף נוסף שאמור לעשות סדר במדרונות השלטון, מעורר שאלות לגבי מעמדו וכוחו: מבקר המדינה.
שלמה רז, עיתונאי רשות השידור בעברו, היה במשך 12 שנים (עד אוקטובר 2019) דובר משרד המבקר, והכיר כל פינה בו. כיום, הוא טוען, מתניהו אנגלמן משליט פחד ומפורר את המוסד החשוב כל-כך לדמוקרטיה הישראלית. ויש לכך, הוא בטוח, סיבות פוליטיות. האזינו לפרק.
שלמה רז שלמה רז
תגובת משרד מבקר המדינה: "200 דוחות וכ-50,000 תלונות שטופלו עד כה מדברים בעד עצמם. גיבובי המילים שאינם מבוססים בשום צורה, ומנסים לקעקע את מוסד מבקר המדינה מסיבות שאינן ענייניות ומאדם שנוהג להגיב באופן פוליטי ודאג להזנקת שכרו על חשבון משלם המיסים לפני סיום תפקידו במשרד מבקר המדינה, אינם ראויים לתגובה".
חברי הכנסת בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' לא הגיבו לדברי רז.
1 צפייה בגלריה
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
(צילום: משרד מבקר המדינה)
בכל יום אטילה שומפלבי וסיון חילאי בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.